قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی .

قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی

چیز برگر

 

مواد لازم:

گوشت چرخکرده مخلوط گوسفند و گوساله 500 گرم
پیاز رنده شده آب گرفته 1 عدد متوسط
روغن زیتون یا کانولا 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، پودر تخم گشنیز
پنیر ورقه ای گودا یا چدار به مقدار لازم
نان همبرگر کوچک به تعداد مورد نیاز
برگ کاهو به مقدار لازم
گوجه فرنگی حلقه ای شده به میزان لازم
خیار شور به میزان لازم
طرز تهیه چیزبرگر:

1. برای شروع گوشت رو درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در تهیه همبرگر معمولاً از گوشت گوساله استفاده میشه به این دلیل که چربی کمتری داره و زمان پخت کمتر آب میشه. ولی من برای لذیذ شدن از ترکیب گوشت گوساله و گوسفند استفاده کردم. بنایراین شما با توجه به ذائقتون می تونین از گوشت مورد نظراستفاده کنین. پیاز رو رنده می کنیم و آب اضافی اون رو میگیریم و به گوشت اضافه می کنیم.

2. حالا دو قاشق روغنی رو که داشتیم رو اضافه می کنیم. اضافه کردن روغن بافت گوشت رو لطیف تر میکنه و نمیذاره تا گوشت موقع سرخ شدن خشک بشه. مخصوصاض اگر از گوشت گوساله استفاده بشه.

3. بعد نمک و ادویه ها رو اضافه میکنیم. میزان و نوع ادویه ها رو با توجه به ذائقه خودتون اضافه کنین. حتی میزان تند بودن رو.

4. حالا همه مواد رو با دست کاملاً ورز بدید تا مزه همه مواد به خورد هم بره. هرچی بیشتر گوشت رو ورز بدین میزان چسبندگیش به دست کمنر خواهد شد. وقتی مواد رو خوب با هم مخلوط کردیم روی ظرف رو با یک محافظ غذا می پوشونیم و برای 45 تا 60 دقیقه داخل یخچال قرار می دیم تا گوشت مزه دار بشه.

5. بعد از زمان داده شده، مقداری روغن رو در تابه میریزیم و بعد از اینکه حرارت روغن بالا رفت، به اندازه یک پرتقال از مواد جدا می کنیم و با دست اون رو به شکل یک دایره فرم می دیم. اگر احساس کردین گوشت هنوز چسبناکه، دستتوت رو با مقداری آب ولرم مرطوب کنین و بعد به اون شکل بدین.

6. شعله رو ملایم می کنیم تا همبرگر ها سریع سرخ نشن و کاملاً مغز پخت بشن. وقتی یک طرف همبرگر سرخ شد برش می گردونیم تا طرف دیگه هم به همین ترتیب سرخ بشه. موقع سرخ کردن ممکنه به دلیل وجود چربی، مقداری از این چربی آب بشه و گوشت آب بندازه، این مقدار آب هنگام فرآیند پخت و سرخ شدن مجدداً جذب خواهد شد. 7-8 دقیقه قبل از اینکه پخت همبرگر به اتمام برسه، پنیر های ورقه ای رو روی همبرگر ها قرار می دیم تا پنیر ها روی گوشت آب بشن.

7. وقتی پنیر ها حالت چسبندگی به گوشت رو پیدا کردند، چیزبرگرهامون آماده هستند. حالا برای سرو کردن نان ها رو به دو نیم تقسیم کرده و با مقداری سس کچاپ اون ها رو آغشته می کنیم و بعد یک لایه کاهو و خیار شورمیگذاریم و سپس روی اون می چینیم. بعد چیزبرگر رو قرار می دیم و لایه آخر رو گوجه فرنگی قرار می دیم. تکه دوم نان رو روی لایه ها قرار می دیم و با یک خلال مخصوص همبرگر اون ها رو به هم فیکس و سرو می کنیم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۶:۴۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)