قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی .

قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی

جزئیات اولین دادگاه پرونده تجاوز ناظم مدرسه معین (عکس)

به گزارش ایران ناز پس از جنجال ماجرای آزار جنسی دانش اموزان پسر در مدرسه ای در غرب تهران , متهم پرونده دستگیر شد و بتازگی اولین جلسه دادگاه وی برگزار گردید . نخستین جلسه رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه پسرانه معین صبح دیروز با حضور دادستان تهران و خانواده‌های شاکی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ارشاد برگزار شد.

 

رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه، پشت درهای بسته و با حضور دادستان تهران انجام شد.نخستین جلسه رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه پسرانه معین صبح دیروز با حضور دادستان تهران و خانواده‌های شاکی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ارشاد برگزار شد. این جلسه پشت درهای بسته و در حالی برگزار شد که به درخواست خانواده دانش‌آموزان، متهم هنگام بیان اظهارات شاکی‌ها بیرون از اتاق نگه داشته شد.

 

 

 

ناظم مدرسه معین در حال ورود به دادسرا

 

در حالی که صبح دیروز مسئولان دادسرا از ورود خبرنگاران رسانه‌ها به‌داخل مجتمع قضایی خودداری می‌کردند، تأکید داشتند که جلسه رسیدگی به پرونده غیرعلنی است. این جلسه تا ظهر طول کشید و خانواده 7 تن از شاکی‌ها اظهارات خود را برای بازپرس پرونده و جعفری دولت آبادی -دادستان تهران- که به لحاظ اهمیت موضوع در جلسه حضور پیدا کرده بود تشریح کردند.

 

در پی آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه درغرب تهران، شکایت اولیای دانش‌آموزان قربانی این جنایت علیه متهم اصلی پرونده روزچهارشنبه تسلیم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه  21 تهران – مجتمع قضایی ارشاد- شد و پس از آن 8 دانش‌آموز در این پرونده به سازمان پزشکی قانونی تهران فرستاده شدند تا پس از معاینه و انجام آزمایشات پزشکی موضوع تعرض به بچه‌ها روشن شود.

 

**بررسی وضعیت جسمی دانش آموزان

 

دکتر احمد شجاعی، ریاست سازمان پزشکی قانونی درگفت‌و‌گوی اختصاصی با «ایران» درباره این پرونده گفت: از میان 8 دانش‌آموزی که از طریق دادسرا به پزشکی قانونی فرستاده شدند، فقط 6 نفر حضور پیدا کردند و با توجه به اینکه والدین و دانش‌آموزان تمایلی به معاینه فیزیکی فرزندانشان نداشتند،ما نتوانستیم معاینه‌ای انجام دهیم اما با توجه به وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان آنها را به روانشناس معرفی کردیم تا تحت روانکاوی قرار بگیرند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به حساسیت این پرونده چرا معاینه فیزیکی روی دانش‌آموزان انجام نشده تا ابعاد تاریک این پرونده روشن شود، تصریح کرد: در درجه نخست این خواست خود والدین بود و دوم اینکه دستور قاضی بر «عنداللزوم» بودن معاینه فیزیکی بود از این‌رو ما فقط معاینات روانشناسی را روی دانش‌آموزان انجام دادیم.

 

دکتر شجاعی در ادامه تأکید کرد: پس از معاینات دقیق از میان 6 دانش‌آموزی که به پزشکی قانونی مراجعه کرده بودند وضعیت روحی دو تن از بچه‌ها چندان مناسب نبود و تشخیص بر این بود که این دو دانش‌آموز نیاز به مراقبت بیشتری دارند به همین خاطر آنها را به روانشناس معرفی کردیم تا مراحل درمانشان تکمیل شود ضمن اینکه 4 دانش‌آموز دیگر مشکل حادی به لحاظ روانی نداشتند.

 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر معاینه روان‌پزشکی از متهم صورت نگرفته است. اما در صورتی که دادگاه این فرد را برای معاینه به پزشکی قانونی ارجاع دهد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

 

**دانش‌آموزان از لحاظ روحی آسیب دیده‌اند

 

مهدی صابری- رئیس بخش معاینات روانپزشکی- سازمان پزشکی قانونی کشور نیز گفت: دانش‌آموزان حادثه غیر اخلاقی دبیرستان تهران، برای انجام معاینات روان شناسی به پزشکی قانونی مراجعه کردندو مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که دچار آسیب روانی شده‌اند.

 

این دانش‌آموزان به همراه والدین خود به پزشکی قانونی مراجعه کردند و فردی از اولیای مدرسه همراه آنها نبود.وی با اشاره به اینکه این معاینات از نظر آسیب‌های روانی وارد شده به این دانش‌آموزان بود، ادامه داد: من از آسیب‌های جسمی مطلع نیستم، بلکه پزشکان مسئول به این بخش باید اعلام نظر کنند.این دانش‌آموزان از نظر سلامت روانی به‌دلیل آزارها و سوء‌استفاده‌های جنسی مورد بررسی قرارگرفتند، زیرا رفتارها و صحبت‌هایی در مورد مسائل جنسی با آنها صورت گرفته که این دانش‌آموزان آمادگی آن را نداشتند و به همین دلیل آزار تلقی می‌شود.

 

در بررسی‌ها مشاهده شد که این دانش‌آموزان مورد آزار قرار گرفته‌اند و شاید هم بعدها آسیب‌های روانی آنها ظاهر شود و در مجموع نتیجه بررسی‌ها و معاینات به دادسرا اعلام خواهد شد.

 

وی در مورد سن دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به پزشکی قانونی هم گفت: آنان در پایه هفتم و هشتم تحصیل می‌کنند و حدود 13تا 14 سال سن دارند.

 

صابری اضافه کرد:

 

با توجه به سؤال‌هایی که از این دانش‌آموزان پرسیده شد، متوجه شدیم که آنها قبلاً تجربه اذیت و آزرهای جنسی را نداشتند و نحوه توضیحاتی که بیان می‌کردند، نشان می‌داد که نسبت به سن و سالشان از آموزش‌های متناسب با سن‌شان توسط خانواده در خصوص مسائل جنسی برخوردارنبودند.

 

در واقع مطالبی که از سوی متهم به آنها گفته شده برای آنها جذاب بود و موجب کنجکاوی آنها شده و همین طور بخشی هم موجب لذت آنها بوده که مورد استقبال قرار گرفته‌اند و از آنها سوء‌استفاده شده است.

 

**هیچ کدام از والدین رضایت نداده‌اند

 

پدر یکی از این دانش‌آموزان در پاسخ به این سؤال که چرا والدین و بچه‌ها تمایلی به معاینه بالینی نداشتند، گفت: ما از زمانی که پرونده را پیگیری کردیم تمایل داشتیم تا برای روشن شدن همه ابعاد پرونده هر نوع آزمایش و معاینه‌ای که لازم است صورت گیرد.

 

از آنجایی که در هفته گذشته – روز چهارشنبه – در راستای پیگیری پرونده خانواده‌ها به همراه فرزندان‌شان به پلیس امنیت ارجاع داده شدند، در آنجا مشاوران این مرکز هریک از دانش‌آموزان را به‌طور جداگانه مورد روانکاوی قرار دادند و در نهایت در همانجا به ما اعلام کردند که نیازی به معاینه بالینی نیست.

 

به همین خاطر هم ما بر اساس نظر کارشناسان و روانشناسان پلیس امنیت نیازی به معاینه بالینی ندیدیم.

 

با این حال هر لحظه که نیاز باشد حاضر هستیم تا هر معاینه یا آزمایشی از بچه‌ها صورت گیرد.وی درباره نخستین جلسه رسیدگی به پرونده که روز گذشته برگزار شد هم خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته برخی از والدین اظهارات‌شان را در دادگاه بیان کرده بودند و صبح روز گذشته هم ما که 7 خانواده بودیم به همراه فرزندانمان به دادگاه مراجعه کردیم که در آنجا هم بازپرس پرونده با یکایک دانش‌آموزان صحبت کرد و اظهارات‌شان را در پرونده ثبت کرد. البته قرار شد تا سایر خانواده‌ها هم که بنابر هر علتی نتوانستند در دادگاه حضور پیدا کنند، در روزهای آتی با مراجعه به شعبه ششم مجتمع قضایی ارشاد شکایات‌شان را در پرونده ثبت نمایند.

 

این پدر در پاسخ به این سؤال که آیا خود متهم هم در دادگاه حاضر بود یا خیر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما از دادگاه خواسته بودیم تا متهم با بچه‌های ما روبه‌رو نشود، او را ندیدیم اما ظاهراً او وکیل گرفته تا پیگیر پرونده‌اش باشد.

 

وی در این خصوص که اخباری مبنی بر رضایت برخی از والدین منتشر شده آیا صحت دارد نیز گفت:هیچ کدام از والدین رضایت نداده‌اند و همه آنها با جدیت پیگیر شکایت‌شان هستند.

 

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم آن است که متأسفانه امروز که ما نیازمند حمایت و پشتیبانی مدرسه و بخصوص آموزش و پرورش هستیم، پشت‌مان را خالی کرده‌اند و از آموزش و پرورش خبرهایی منتشر می‌شود که تجاوزی صورت نگرفته و مدرسه هم مدام به والدین دانش‌آموزان می‌گوید که یک خطاکار بوده که ما او را اخراج کرده‌ایم و همه چیز تمام شده است. در حالی که این فاجعه برای ما والدین و دانش‌آموزان این مدرسه تمام نشده است.

 

وی در پایان تأکید کرد: با روشن شدن این مسأله زوایای پنهان دیگری هم از عملکرد مسئولان این مدرسه روشن شده است. به طوری که متوجه شده‌ایم که در این مدرسه ساقی مشروبات الکلی و مواد مخدر هم وجود داشته و دانش‌آموزان براحتی در زنگ تفریح و در سرویس‌های بهداشتی اقدام به استعمال مواد مخدر یا مشروبات الکلی می‌کردند و این تأسفبار است که در مدرسه‌ای که والدین با خیالی آسوده فرزندانشان را به آنجا می‌فرستند چنین حوادثی رخ دهد.این مرد که از عملکرد آموزش و پرورش ابراز نارضایتی داشت در ادامه گفت: بر خلاف عملکرد ضعیف وزارت آموزش و پرورش از دستور رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضائیه تشکر می‌کنم که تاکنون در این مسیر با صمیمیت همراه و یاور ما بوده‌اند.

 

ضمن اینکه ما فیلم دیگری غیر از فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود داریم که متهم با صراحت به اسامی دانش‌آموزان و نوع ارتباطش با آنها اشاره کرده که در صورت لزوم و نرسیدن به حق‌مان آن را منتشر خواهیم کرد.

 

**آموزش و پرورش از بار مسئولیت شانه خالی کرد

 

مادر یکی از دانش‌آموزان هم در خصوص این پرونده گفت: متأسفانه آموزش و پرورش از همان ابتدا موضع خودش را روشن کرد و براحتی اخبار کذب مبنی بر عدم تجاوز به دانش‌آموزان را منتشر می‌کند. این در حالی است که ما فرزندان‌مان را برای تحصیل و آموزش و مراقبت به متهم پرونده نسپرده بودیم، ما بچه‌های‌مان را در ابتدا به آموزش و پرورش و در مرحله بعد هم به مدرسه سپرده بودیم اما وقتی هم مدرسه و هم آموزش و پرورش از بار مسئولیت شانه خالی می‌کند ما فقط باید متأسف شویم.

 

وی در خصوص تعداد شاکیان این پرونده افزود: به طور قطع دانش‌آموزان بیشتری در جریان این پرونده آسیب دیده‌اند اما برخی از والدین به‌خاطر ترس از آبرو ترجیح می‌دهند سکوت کنند و پیگیر قضیه نباشند اما من به شخصه تا پایان رسیدگی به این پرونده و محکوم شدن متهمان آن کوتاه نخواهم آمد.

 

این مادر در پاسخ به این سؤال که آیا فرزند‌تان را پیش روانشناس برده اید، خاطرنشان کرد: فرزندم را پیش یک روانشناس بردم و او به من گفت که به‌دنبال از بین بردن و پاک کردن این قضیه از ذهن فرزندت نباش چون این مسأله امکان پذیر نیست و فرزندت تا پایان عمر نمی‌تواند آن را فراموش کند.این برای من که یک مادر هستم بسیار دردناک است.

 

مادر دانش‌آموز بزه دیده ضمن اشاره به دوربین‌های مداربسته مدرسه اظهار کرد: مسئولان مدرسه باید پاسخگو باشند چرا زمانی که بچه‌ها توسط متهم مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند دوربین‌ها خاموش بوده و در هیچ حافظه‌ای ثبت نشده است. مگر نه اینکه دوربین‌ها برای ضبط تخلفات احتمالی نصب می‌شوند پس چرا تصویری وجود نداشته؟!

 

این مادر در پاسخ به این سؤال که نخستین بار چه زمانی به مسأله فساد در مدرسه پسرتان پی بردید، تصریح می‌کند:

 

چند وقت قبل فیلمی را در تلفن همراه پسرم دیدم که در آن متهم با چند نفر از دانش‌آموزان در داخل نمازخانه نشسته بودند و ما بین‌شان حرف‌های رکیکی رد و بدل می‌شد به‌طوری که این شخص براحتی از اعمالی که با برخی دانش‌آموزان انجام داده تعریف می‌کرد و بچه‌ها هم بدون هیچ تعارفی با او همکلام می‌شدند. دیدن این تصاویر مرا بشدت مشکوک کرد و از آن پس پیگیر قضیه شدم تا اینکه پشت پرده این فاجعه هویدا شد.

 

دومین جلسه رسیدگی به اتهام این ناظم صبح یکشنبه در دادسرای ارشاد برگزار می‌شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۶:۲۸ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

وصیت عجیب و غریب این خانم بعد از مرگش (عکس)

در سال ۲۰۰۰ یک زن ۷۲ ساله ناتوان جان به در برده از سرطان به نام سوزان پاتر به دفتر دکتر ویکتور اسپلیتز در دانشکده پزشکی کلرادو رفت. قصد او این بود که وصیت کند پیکرش بعد از مرگ، برای امور پژوهشی پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد. با ایران ناز همراه باشید

 

این کاری است که مخصوصا در خارج کشور بسیار معمول است. اما در این مورد خاص سوزان نمی‌خواست که به صورت معمول از پیکر او در کلاس‌های آناتومی استفاده شود یا برش‌ها و لام‌هایی بافت‌شناسی به صورت محدود از آن تهیه شود.هدف سوزان این بود که پیکرش در پروژه هیجان‌انگیزتری مورد استفاده قرار بگیرد. او پیکرش را به پروژه‌ای ویژه به نام پروژه Visible Human یا انسان مرئی هدیه کرد.

 

بعد از مرگ بدن او به هزاران لایه بسیار نازک تبدیل شد. از این لایه‌ها و مقاطع عکس‌های دقیقی تهیه شد.فوت خانم سوزان پاتر در سال ۲۰۱۵ رخ داد. او در ۸۷ سالگی در پی ابتلا به بیماری پنومونی یا عفونت ریه فوت کرد. تبدیل پیکر او به مقاطع نازک در حد ضخامت مو در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت. به صورت دقیق‌تر بدن خانم سوزان به ۲۷ هزار لایه که هر یک ۶۳ میکرون ضخامت داشتند، تبدیل شد.

 

این کار برش و عکسبرداری با وضوح بالا مدت زیادی طول کشید. در نهایت تصاویر تهیه شده به صورت رایگان در دسترس همه دانش‌پژوهان قرار گرفت.به این ترتیب خانم پاتر به جمع دو اهداکننده جسد قبلی پیوست که در همین پروژه شرکت کرده بودند.

 

 

 

نشریه نشنال جئوگرافیک به همین مناسبت مقاله‌ای منتشر کرده و در آن آمده است که پروژه انسان مرئی در سال ۱۹۸۷ شروع شد، اما کار عملی زمانی شروع شد که پژوهشکده ملی سلامت آمریکا NIH، مبلغ ۷۲۰ هزار دلار به دکتر اسپلیتز و همکارش اهدا کرد. تا پیش از این هیچ گاه تحقیقات آناتومیک اینقدر ریزبینانه صورت نگرفته بود.

 

اولین بار در سال ۱۹۹۳ یک متهم به قتل، موافقت کرد که جسدش اهدا شود. بعد از اینکه اعدام او با تزریق سم صورت گرفت، بدن او به دو هزار لایه تقسیم شد.پس از آن یک بانوی ۵۹ ساله هم در این برنامه شرکت کرد. این بار پیکر به ۵ هزار لایه با ضخامت ۰٫۳۳ میلیمتر تقسیم شد.

 

خانم پاتر مشکلات پزشکی متعددی داشت، عمل جراحی ماستکتومی یا برداشتن دوطرفه پستان‌ها در مورد او صورت گرفته بود و به علاوه مبتلا به ملانوم بود و عمل جراحی ستون فقرات کرده بود. به علاوه دیابت داشت و مفصل استخوان ران او هم تعویض شده بود.در یک دهه و نیم بین وصیت و مرگ، او بیکار نبود و در این مدت دوستی خوبی با دکتر اسپلیتز برقرار کرد و دانشجوهای پزشکی را به اهمیت برخوردها و ویزیت‌های شفقت‌‌آمیز تشویق می‌کرد.

 

در ۶۰ روزی که صرف تقسیم و عکسبرداری از پیکر خانم پاتر شد، اعضای گروه به موسیقی کلاسیک گوش می‌کردند و مشغول ترسیم گل‌های رز روی درهای مؤسسه تحقیقاتی شدند. آخر اینها دو وصیت دیگر خانم پاتر بود!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۵:۴۳ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

بدنیا آمدن ترسناک ترین نوزاد دنیا (عکس)

به گزارش ایران ناز تازه ترین اخبار مربوط به تولد نوزادان عجیب الخلقه می تواند تولد ترسناک ترین نوزاد جهان را نیز به خود اختصاص دهد ، خبر مربوط به نوزادی که به دلیل اختلال شکل گیری با چهره ای ترسناک و شبیه موجودات خیالی فضایی متولد شده استنوزادی که هنوز نامی برایش انتخاب نشده است

 

تبدیل به تیتر داغ اخبار هند شد ، تولد نوزادی عجیب الخلقه در یکی از بیمارستان های هندوستان که با چشمانی قرمز و برآمده ، بینی که هیچ شباهتی به بینی انسان ندارد و دهانی که تا کناره های صورتش کشیده شده است و بدون گوش.

 

“کریشما”:مادر این نوزاد می گوید:بعد از انکه احساس درد زایمان در من آغاز شد به بیمارستان رفتم و حوالی ساعت 4 صبح زایمان کردم ، خیلی مشتاق بودم تا نوزادم را ببینم اما زمانی که او را آوردند شوکه شدم ، تا به آن لحظه چیزی شبیه او را ندیده بودم خیلی ترسناک بود اما به هر حال او فرزند من بود و حس عشق در من نسبت به او وجود داشت.

 

 

 

پدر این نوزاد در گفتگو با خبرگزاری محلی گفته است :این فرزند را خداوند به من داده است و تا زمانی که او زنده باشد ما از او مراقبت خواهیم کرد.او بینی غیرطبیعی دارد اما به خوبی تنفس می کند برای همین پزشکان خطری را متوجه ادامه حیات او بیان نکرده اند.

 

ایران ناز نکته عجیب دیگری که درباره خلقت این نوزاد وجود دارد این است که او گوش هم ندارد. او به درستی تنفس می کند و پزشکان معتقدند به احتمال زیاد به زندگی خود با همین وضع ادامه خواهد داد. پدر و مادر او نیز امید بسیار دارند که فرزندشان زنده بماند.این تولد عجیب باعث شده است تا مردم زیادی برای دیدن نوزاد به خانه خانواده “آلیگار” بیایند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۵:۰۶ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

با پر هزینه ترین ازدواج های دنیا آشنا شوید (عکس)


با پر هزینه ترین ازدواج های دنیا آشنا شوید (عکس)
 

در این مطلب با ۱۰ مورد از گران‌ترین ازدواج‌های دنیا با ایران ناز همراه باشید و از این تصاویر لذت ببرید

 

۱۰- دونالد ترامپ، ملانیا ناس (۱ میلیون دلار)

 

 

 

جشن ازدواج دونالد ترامپ در پالم بیچ آمریکا در سال ۲۰۰۵ یک جشن ازدواج مجلل و پر خرج بود. تنها کیک عروسی آن‌ها ۹۰۰ کیلوگرم وزن داشت و لباس عروس با آن دنباله ۴ متری ۲۰۰ هزار دلار برای داماد تمام شد.

 

این لباس با ۱۵۰۰ عدد سنگ تزئینی رنگی و مروارید تزئین شده بود و وزن آن به ۲۷ کیلوگرم می‌رسید. بیل و هیلاری کلینتون از مدعوین این جشن بودند و چندین خواننده و شعبده باز در آن برنامه اجرا کردند. دونالد ترامپ پیش از این چند بار ازدواج کرده بود، ولی هزینه هیچ یک از آن‌ها به پای این عروسی نمی‌رسید.

 

۹- تام کروز، کیتی هولمز (۲ میلیون دلار)

 

 

 

مراسم ازدواج تام کروز سوپراستار هالیوود و همسرش کیتی هولمز هنرپیشه آمریکایی در روز ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۶ در یک قصر قدیمی قرن پانزدهمی به نام اودسکالچی که یکی از اماکن توریستی و زیبای کشور ایتالیا است، برگزار شد.

 

لباس پرشکوه عروس توسط مزون آرمانی و شخص جورجیو آرمانی طراحی شد. فوربس نام این مراسم را بلافاصله در زمره گران قیمت‌ترین مراسم ازدواج دنیا به ثبت رساند.

 

8- الیزابت هارلی، آرون نایار (۲/۵ میلیون دلار)

 

 

 

الیزابت هارلی هنرپیشه آمریکایی و آرون نایار وارث صنعت منسوجات هندی در روز ۲ مارس سال ۲۰۰۷ در یک جشن ۸ روزه که در دو قاره آسیا و اروپا به وقوع پیوست، پیوند زناشویی بستند.

 

جشن آن‌ها با حضور خانواده و دوستان هارلی در قصر سودلی در گلاسکوشایر انگلیس و برای فامیل نایار در قصر اومیدباوان در جادپور هند برگزار شد. هارلی در جشن هندی با لباس‌های سنتی هندی حاضر شده بود و مراسم به شکل سنتی این کشور برگزار شد.

 

7- پل مک کارتنی، هیترمیلز (۳ میلیون دلار)

 

 

 

پل مک کارتنی خواننده برای بله گرفتن از دختر مورد علاقه خود هیترمیلز و مراسم ازدواج با او که در سال ۲۰۰۳ در شهر گلاشلوی ایرلند برگزار شد، ۳ میلیون دلار خرج کرد. ۳۰۰ مهمان شاهد این ازدواج بودند و از برنامه‌های آن آتش بازی، نمایش و البته یک شام مفصل بود.

 

مراسم ازدواج روی یک کشتی تفریحی زیبا که خود ۲۰ میلیون دلار قیمت داشت برگزار شد. متاسفانه این زندگی پر خرج زناشویی زیاد طول نکشید و آن‌ها در سال ۲۰۰۸ از یکدیگر جدا شدند. اما طلاق آن‌ها هم پر خرج بود، زیرا پل مک کارتنی مجبور شد ۵۰ میلیون دلار به هیترمیلز بپردازد.

 

۶- لیزا منیلی، ئیوید گست (۳/۵ میلیون دلار)

 

 

 

این مراسم ازدواج روز ۱۶ مارس ۲۰۰۲ در کلیسایی در منهتن برگزار شد. بیش از ۸۵۰ نفر در این جشن حاضر بودند. کیک ازدواج آن دو ۱۲ طبقه بود و ۶ فوت ارتفاع داشت.

 

تنها هزینه همین کیک ۴۰ هزار دلار گزارش شد. بیش از ۷۰۰ هزار دلار هم صرف خرید گل شد. البته این هزینه هیچ کمکی به استحکام زندگی مشترک این زوج پا به سن گذاشته نکرد و آن‌ها یک سال بعد از یکدیگر جدا شدند.

 

۵- دلفینه آرنولت، الساندرووالارینو گانسیا (۷ میلیون دلار)

 

 

 

روز ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۵ دلفینه آرنولت دختر برنار آرنولت تاجر بزرگ فرانسوی با الساندرووالارینو گانسیا صاحب ارثیه بزرگ پدری‌اش در کوت دوآزور فرانسه پیوند زناشویی بست.

 

عروس لباس شب ازدواج خود را به یک مزون شهیر طراح مد که صاحب آن ژان گالیانو است، سفارش داده بود. تالار عروسی با ۵۰۰۰ گل رز سفید تزئین شده بود و برخی از مدعوین سرشناس این عروسی الیزابت هارلی و کارل لاگرفلد بودند. این جشن به عنوان ازدواج سال معروف شد.

 

۴- وین رونی، کالین مک لافلین (۱۵ میلیون دلار)

 

 

 

مراسم ازدواج کالین مک لافلین مجری تلویزیونی و تهیه کننده انگلیسی و وین رونی ستاره فوتبال انگلیس و باشگاه منچستریونایتد، روز ۱۲ ژوئن ۲۰۰۸ در شهر پورتوفینو در ایتالیا انجام شد. این زوج ۵ میلیون دلار از مجله OK دریافت کردند تا آن‌ها مجوز انتشار تصاویر و مطالب مربوط به این مراسم را بگیرند.

 

جشن ازدواج روی یک کشتی تفریحی زیبا به مدت ۴ روز برگزار شد و ۶۴ مهمان در آن حضور داشتند که همگی با هواپیما‌های جت اختصاصی به محل پرواز کرده بودند.

 

نکته عجیب این ازدواج پر هزینه آن است که این عروس و داماد یک مراسم عقد ساده و معمولی داشتند و شام به همه پیتزا دادند، ولی هزینه‌های دیگر سر به فلک می‌کشید ازجمله لباس عروس که توسط یک مزون سرشناس و گران قیمت طراحی و دوخته شده بود، طبق گزارشات ۳ میلیون دلار می‌ارزید.

 

۳- ویکرام چاتوال، پریا ساچدو (۲۰ میلیون دلار)

 

 

 

ویکرام چاتوال پسر هتلدار ثروتمند هندی در نیویورک در روز ۱۸ فوریه ۲۰۰۶ با پریا ساچدو هنرپیشه هندی ازدواج کرد. مراسم ازدواج این دو ۱۰ روز به طول انجامید و در سه شهر مختلف هند (بمبئی، اودایپور و دهلی) برگزار شد.

 

۶۰۰ مهمان از ۲۶ کشور جهان به این جشن ازدواج دعوت شده بودند و همگی با هواپیما‌های جت خصوصی به محل جشن رفتند. از جمله مدعوین این جشن بیل کلینتون و نائومی کمبل بودند.

 

۲- آلکساندرا کوکوتوویچ، آندری ملنیچنکو (۳۰ میلیون دلار)

 

 

 

آندری ملنیچنکو میلیاردر روسی و مؤسس بانک MDM در روز ۳ سپتامبر ۲۰۰۵ با آلکساندرا کوکوتوویچ ملکه زیبایی یوگسلاوی پیوند زناشویی بست. این مراسم در تالار ساحل کوت دوآزور در فرانسه برگزار شد.

 

مراسم عقد، در یک کلیسای مجلل و با همراهی یک تک نواز انجام شد و در شب جشن دو خواننده معروف آمریکایی با پرواز‌های مجزا با هواپیما‌های خصوصی جت به تالار رفتند و برنامه اجرا کردند. دستمزد هریک از این خواننده‌ها ۳/۶ میلیون دلار بود.

 

1- وانیشا میتال، آمیت باتیا (۷۸ میلیون دلار)

 

 

 

در حال حاضر رکورددار گران‌ترین مراسم ازدواج در سراسر دنیا ازدواج وانیشا میتال دختر میلیاردر معروف هندی، لاکشمی میتال و آمیت باتیا بانکدار و سرمایه گذار است. این مراسم در تالار ورسای که یک تالار قرن هفدهمی مجلل در فرانسه است در روز ۱۸ نوامبر ۲۰۰۶ برگزار شد.

 

این جشن مجلل و پر زرق و برق بلافاصله توسط سایت معتبر فوربس به عنوان گران‌ترین ازدواج به ثبت رسید و در حال حاضر به همین عنوان در کتاب رکورد‌های گینس موجود است. این مراسم ۵ روز به طول انجامید.

 

از جمله هزینه‌های آن عبارتند از: کارت دعوت‌های ۲۰ صفحه‌ای در قالب یک کتاب نقره‌ای، ۱۰۰ نوع غذای مختلف تهیه شده توسط سرآشپز برجسته کلکته، نوشیدنی‌هایی به ارزش ۱/۵ میلیون دلار و البته هزار نفر مهمان که شاهد این عروسی به یاد ماندنی بودند.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۴:۰۲ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

بعد از دفن، چه اتفاقی برای بدن می افتد


بعد از دفن، چه اتفاقی برای بدن می افتد
 

مرگ اتفاقی که همه ما باید منتظرش باشیم تعمیم این مساله دشوار است که چگونه مردم نسبت به موضوع مرگ واکنش نشان می دهند، زیرا هر یک از ما منحصر به فرد هستیم، اما به طور کلی از فکر مرگ و میر خودمان احساس ناراحتی می کنیم.

 

با این حال، چیزی که اغلب این اضطراب را می سازد، تفکر در مورد فرآیند مرگ و ترس از مرگطولانی مدت یا دردناک است، نه وضعیت مرده بودن. با وجود گذراندن یک عمر در یک بدن و انجام بهترین تلاش برای مراقبت از آن، به نظر می رسد که برخی از ما تعجب می کنند که چه اتفاقی برای بقایای فیزیکی آن ها بعد از مرگ می افتد.

 

مرگ چطور اتفاق می افتد و بعد از مرگ چه می شود؟

در لحظه مرگ:

ما اغلب لحظه مرگ را لحظه ای می دانیم که ضربان قلب و تنفس متوقف می شود. با این حال، ما در حال آموزش هستیم، و مرگ یک اتفاق فوری نیست. اکنون تصور می شود که مغز ما به مدت 10 دقیقه پس از مرگ به کار خود ادامه می دهد، به این معنی که مغز ممکن است به طریقی از مرگ ما آگاه باشد.

 

با این حال، این تحقیق تنها مقدماتی است.در محیط بیمارستان، چند مورد برای تعریف مرگ وجود دارد. اینها شامل عدم وجود پالس قلب، عدم وجود تنفس، عدم واکنش ، و نبود تنگ نشده مردمک چشم در پاسخ به نور است.

 

در شرایط اضطراری، پرستاران به دنبال 5 نشانه مرگ برگشت ناپذیر هستند تا تعیین کنند چه زمانی به هوش نیامده است.تعریف مرگ مغزی شامل نبود واکنش های مغزی، عدم توانایی تنفس بدون دستگاه تنفس و عدم واکنش عصبی است، این تشخیص برای اعلام مرگ قانونی، مانند قبل از اهدای عضو، مورد استفاده قرار می گیرد.بعد از مرگ، جدول زمانی فرایندهای فیزیکی به شرح زیر است:

 

1 ساعت بعد از مرگ:

در لحظه مرگ همه عضلات بدن آرام می شوند، چیزی به نام شل شدن اولیه. در حالی که پلک تنش خود را از دست می دهند، مردمک منبسط می شود، فک ممکن است باز شود، و مفاصل و اعضای بدن انعطاف پذیر هستند.

 

با از دست دادن تنش در ماهیچه ها، پوست شل خواهد شد که می تواند باعث برجسته شدن مفاصل و استخوان های بدن مانند فک یا باسن شود.قلب انسان بیش از 2.5 میلیارد بار در طول عمر متوسط انسان زده صده است، در حدود 5.6 لیتر (6 لیتر) خون از طریق سیستم گردش خون، می تپد.

 

در عرض چند دقیقه بعد از تپش قلب، فرآیندی به نام پالور مورتیز باعث می شود که رنگ خاکستری معمولا رنگ ملایمی به هنگام تخلیه خون از رگ های کوچک تر در پوست ایجاد شود.هم زمان، بدن از دمای طبیعی 37 درجه سانتیگراد (98.6 درجه فارنهایت) خنک می شود تا اینکه به دمای محیط اطرافش برسد.

 

چگونگی تجزیه بدن بعد از مرگ

این کاهش در دمای بدن به صورت تصاعدی خطی رخ می دهد:

دو درجه سانتیگراد در ساعت اول؛ یک درجه بعد از آن یک درجه هر 2 ساعت یکبار. کاهش پیش بینی شده دمای بدن در طول الگریتم مورتیز می تواند به پزشکان قانونی در مورد زمان مرگ کمک کند، با فرض اینکه بدن به طور کامل خنک شده یا در معرض سرمای شدید محیطی قرار نگرفته باشد.با شل شدن ماهیچه ها، لحن اسپانکتر کاهش می یابد و ادرار و مدفوع از بین خواهند رفت و بیرون می ریزند.

 

2 تا 6 ساعت بعد از مرگ:

چون قلب دیگر خون پمپ نمی کند، جاذبه شروع به کشیدن آن به مناطق پایین و نزدیک به زمین می کند، فرایندی به نام لیور موریتز.اگر بدن به اندازه کافی دست نخورده باقی بماند (برای چند ساعت)، قسمت هایی از آن که به زمین نزدیک تر هستند، می توانند تغییر رنگ به قرمز – بنفش (شبیه به کوفتگی)دهند و انباشته شدن خون را ایجاد کنند.

 

تقریبا در ساعت سوم پس از مرگ:

تغییرات شیمیایی درون سلول های بدن باعث می شود که همه عضلات منقبض شوند. که به نام ریگور مورتیز یا سفت شدن معروف است. اولین ماهیچه های آسیب دیده، پلک ها، فک و گردن خواهد بود. در چند ساعت بعد، ریگور مورتیز یا سفت شدن به صورت و پایین سینه، شکم، بازوها و پاها پخش خواهد شد و بالاخره به انگشتان دست و پا می رسد.

 

به طور شگفت انگیزی، رسم قدیمی قرار دادن سکه روی پلک های شخص مرده ممکن است ناشی از تمایل به بسته نگه داشتن چشم ها از زمانی باشد که ریگور مورتیز زودتر آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. هم چنین برای کودکان و نوزادان که به خاطر تود عضلانی کوچک تر این کار برایشان غیرمعمول است.

 

7 تا 12 ساعت بعد از مرگ:

حداکثر سفتی ماهیچه در بدن بعد از حدود 12 ساعت به خاطر ریگور مورتیز یا سفت شدن، رخ می دهد، اگر چه این تحت تاثیر سن قرار دارد، اما شرایط فیزیکی، جنسیت، درجه حرارت هوا و عوامل دیگر نیز موثر هستند.در این مرحله، حرکت دادن اعضای جسد دشوار است. زانوها و آرنج هایش کمی خم خواهند شد و انگشتان یا انگشتان پا می تواند به طور غیر معمول کج و معوج به نظر برسد.
بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

 

12 ساعت یا بیشتر پس از مرگ:

پس از رسیدن به حالت حداکثری ریگور مورتیز، ماهیچه ها به دلیل ادامه تغییرات شیمیایی در سلول ها و پوسیدگی داخلی بافت، شروع به شل شدن می کنند. این فرآیند که با نام شل شدن شناخته می شود در طول یک دوره از یک تا سه روز اتفاق می افتد و تحت تاثیر شرایط خارجی مثل دما قرار می گیرد.

 

(سرد شدن این فرآیند را کاهش می دهد)در طول شل شدگی دوم، پوست شروع به چروک شدن می کند و این توهم را ایجاد می کند که موها و ناخن ها در حال رشد هستند. سپس ریگور مورتیز یا سفت شدن در جهت مخالف پخش خواهد شد – از انگشتان دست و پا به صورت پیش می رود- بیش از یک دوره 48 ساعته.زمانی که مرحله شل شدن دوم کامل می شود، همه ماهیچه های بدن دوباره آرام خواهند شد.

 

خلاصه:

از زمان مرگ، تغییرات فیزیکی در بدن شروع به رخ دادن می کنند.” ریگور مورتیز” یا سفت شدن بدن حدود سه ساعت پس از مرگ شروع می شود و حداکثر تا 12 ساعت پس از مرگ ادامه می یابد.از حدود 12 ساعت به بعد، دوباره بدن شل می گردد، درست مانند زمانی که در زمان مرگ بود.

 

برخی افراد نمی خواهند در مورد تغییرات بدن در بعد از مرگ فکر کنند، در حالی که دیگران می خواهند بدانند. افراد متفاوت هستند، و این یک تصمیم بسیار شخصی است.با این حال، برای کسانی که می خواهند بدانند، ما در حال یادگیری این هستیم که تغییرات بدنی منجر به مرگ و پس از مرگ به سادگی تجزیه تصادفی نمی شود. بدن های ما در واقع برای از کار افتادن و مردن در زمانی برنامه ریزی شده طراحی شده اند.

 

7 چیز دیگری که بعد از مرگ در بدن شما اتفاق می افتد:

 

1. مو و ناخن ها شما ظاهرا رشد می کنند:

ممکن است شنیده باشید که پس از مرگ، مو و ناخن های شما به رشد خود ادامه می دهند. این دقیقا اینگونه نیست، اما نزدیک به این مورد است.

 

2. بدن شما می تواند حالت صابونی یا واکسی پیدا کند:

این اتفاق برای همه نمی افتد، اما اگر تابوت یا قبر شما منافذ باز داشته باشد، مخلوطی از خاک قلیایی و آب می تواند وارد جعبه شوند و چربی شما را به صابون تبدیل کنند.
تغییرات بدن بعد از مرگ

 

3. شما ممکن است ادرار یا مدفوع کنید:

گوش کنید، این قشنگ نیست، اما حقیقت دارد. زمانی که مغزاستخوان شما، جایی که شما را زنده نگه می دارد، از انجام فعالیت کاری اش رها می شود و بخشی از مغز شما که کنترل ماهیچه را کنترل می کند، از کار می افتد، همه ماهیچه ها شل می شوند.

 

به این معنی که اگر مثانه و یا روده ها قبل از مرگ پر بوده باشند، ممکن است بعد از مرگ خالی شوند و دستشویی را دفع کنند. کمی خجالت آور است که پیش از مرگ فکر کنید، که این اتفاق می افتد، اما این اتفاق می افتد.

 

4. آنزیم ها شروع به هضم سلول های شما می کنند:

زمانی که سلول های شما دریافت اکسیژن را متوقف می کنند، بیشتر و بیشتر اسیدی می شوند، که در عرض چند دقیقه پس از مرگ رخ می دهد. سپس بعد از آن، آنزیم ها می آیند و به “هضم” غشای سلول ها قبل از اینکه به بقیه بدن نشت کرده باشند، می کنند، که اگر به آن فکر کنید – دیگر غشا سلولی وجود ندارد که سلول ها را نگهداری کند. این نقطه زمانی است که تجزیه واقعا شروع می شود

 

5.بدن شما به رنگ بنفش برمی گردد:

وقتی می میرید، خون در بدن شما پمپاژ نمی شود. با توجه به هشدار علمی، از آنجایی که خون شما دیگر قادر به پمپ شدن در طول بدن نیست، در نقاط ویژه ای پوست شما یک ته رنگ بنفش بدست می آورد. مثل کبودی ها، اما وسیع تر و قوی تر، برعکس پوست خیلی خیلی رنگ پریده جاهای دیگر.

 

6. شما هنوز ممکن است صداهایی تولید کنید:

ممکن است فکر نکنید که بعد از مرگ، شما هنوز هم می توانید برخی صداهای ناله مانندی را ایجاد کنید، اما واقعا می توانید.

 

7. چین و چروکتان صاف می شود:

در مقاله فوق، معلوم شد که پس از مرگ ماهیچه های پیشانی شما آرام می شوند، به این معنی است که خطوط و چروک های پوست شما صاف می شوند. این، ظاهرا شرایط مشابهی را برای نحوه کار بوتاکس در صورت شما نشان می دهد و پس از مرگ نسبتا سریع اتفاق می افتد.

 

به طور کل بعد از مرگ در بدن چه اتفاقی می افتد؟ نگاهی از نمایی دیگر:

کار کردن مغز اول صعود می کند و سپس می ایستد.
دمای بدنتان هر ساعت 1.6 ℉ کاهش می یابد تا به دمای اتاق برسد.

سلول های شما در اثر نبود اکسیژن کم کم می میرند، سپس می شکنند و نشت می کنند – این شروع روند تجزیه است.
کلسیم در ماهیچه ها رشد می کند و می رود و باعث تنش می شود.

این انقباض یا “ریگور مورتیز” حدود 36 ساعت طول می کشد.
بالاخره ماهیچه ها آرام می شوند، که این باعث دفع دستشویی شما می شود.

جاذبه زمین خون را به سمت پایین می کشد، و باعث می شود پوست خیلی رنگ پریده با لکه های قرمز شود.
پوست شما در اثر کم آبی چروک می شود، ناخن و موهایتان انوار رشد می کنند.

شما کم کم بوی خیلی وحشتناکی می دهید، به دلیل اینکه بدن مواد شیمیایی مانند پوترسین / کاداورین آزاد می کند.
در بدنتان لکه های سبزی به وجود می آید، به دلیل اینکه آنزیم های موجود در اعضای بدن در حال هضم کردن خودشان هستند، که معمولا با کمک باکتری ها این اتفاق می افتد.

حشرات شما را می خورند.
لاروها و کرم ها می توانند در یک هفته 60% بدن شما را بخورند.

موهای شما کم کم شروع به ریزش می کنند.
بدن شما اول بنفش و سپس سیاه می شود، به دلیل اینکه باکتری ها به هضم بدن شما ادامه می دهند.

اگر بدنتان در دمای 50 ℉ بماند، 4 ماه طول می کشد، تا تمام بافت های نرم تجزیه شوند و فقط اسکلتتان باقی بماند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۳:۲۰ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

ازدواج خنده دار این دختر با مدرک دیپلمش (عکس)


ازدواج خنده دار این دختر با مدرک دیپلمش (عکس)
 

به گزارش ایران ناز در سیدنی استرالیا، تیفانی وونگ پس از دریافت مدرک دیپلم خود مراسم عروسی اش را با این پایه تحصیلی برگزار کرد.این مدرک تحصیلی برای تیفانی بسیار باارزش است طوری که او در لباس سفید و با حلقه مقابل کشیش در کلیسا با مدرک دیپلمش ازدواج کرد.

 

 

 

 

 

 

 

حتی در این مراسم طبق رسوم ،پدرش عروس را به جایگاه هدایت کرد.او وعده داد که دفعه بعد با مدرک بالاتری ازدواج خواهد کرد.او از سن ۲۱ سالگی تصمیم گرفت که ادامه تحصیل دهد و با این شیوه غیر معمول بطور عمومی اعلام کرد که قصد ازدواج ندارد و موفقیت در تحصیل خیلی بیشتر از ازدواج برای او مهم است.

 

 

 

 

 


ازدواج خنده دار این دختر با مدرک دیپلمش (عکس)
 

به گزارش ایران ناز در سیدنی استرالیا، تیفانی وونگ پس از دریافت مدرک دیپلم خود مراسم عروسی اش را با این پایه تحصیلی برگزار کرد.این مدرک تحصیلی برای تیفانی بسیار باارزش است طوری که او در لباس سفید و با حلقه مقابل کشیش در کلیسا با مدرک دیپلمش ازدواج کرد.

 

 

 

 


ازدواج خنده دار این دختر با مدرک دیپلمش (عکس)
 

به گزارش ایران ناز در سیدنی استرالیا، تیفانی وونگ پس از دریافت مدرک دیپلم خود مراسم عروسی اش را با این پایه تحصیلی برگزار کرد.این مدرک تحصیلی برای تیفانی بسیار باارزش است طوری که او در لباس سفید و با حلقه مقابل کشیش در کلیسا با مدرک دیپلمش ازدواج کرد.

 

 

 

 

 

 

 

حتی در این مراسم طبق رسوم ،پدرش عروس را به جایگاه هدایت کرد.او وعده داد که دفعه بعد با مدرک بالاتری ازدواج خواهد کرد.او از سن ۲۱ سالگی تصمیم گرفت که ادامه تحصیل دهد و با این شیوه غیر معمول بطور عمومی اعلام کرد که قصد ازدواج ندارد و موفقیت در تحصیل خیلی بیشتر از ازدواج برای او مهم است.

 

 

 

 

 

 

 

حتی در این مراسم طبق رسوم ،پدرش عروس را به جایگاه هدایت کرد.او وعده داد که دفعه بعد با مدرک بالاتری ازدواج خواهد کرد.او از سن ۲۱ سالگی تصمیم گرفت که ادامه تحصیل دهد و با این شیوه غیر معمول بطور عمومی اعلام کرد که قصد ازدواج ندارد و موفقیت در تحصیل خیلی بیشتر از ازدواج برای او مهم است.

 

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۲:۱۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

واقعیت هایی تلخ از نژاد پرستی در آفریقا (عکس)


واقعیت هایی تلخ از نژاد پرستی در آفریقا (عکس)
 

دوران سیاه و تلخ سیاه پوستان خیلی دردناک تر از در زمینه آپارتاید و نژاد پرستی عکاسان، نویسندگان و مستند سازان زیادی تحقیق و جستجو کرده‌اند. اما مستند سازی به نام گلد بلات آثاری متفاوت را به نمایش گذاشته است. او به گفته خودش یک مستندساز است تا هنرمند. کاری که او انجام می‌دهد سراسر دغدغه و رنج است. تحقیقات و دغدغه اصلی او آپارتاید است.

 

تمایز او با دیگر عکاسان دنیا در زمینه آپارتاید، این است که او فقط به چهره خشن و وحشتناکآپارتاید نمی‌پردازد بلکه می‌کوشد تا به جزئیات و زندگی روزمره آن‌ها نیز وارد شود. اکنون تمامی آثار گلد بلات در موزه هنر‌های زیبایی سیدنی به نمایش گذاشته شده است. این تصاویر متعلق به سال‌های ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۸ است. از مجموعه کار‌های معروف و تاثیر گذارش به ” کار در معادن هرگز” می‌توان اشاره کرد.

 

 

 

( 1976) یاکشا مودی، دختر چاگان مودی قبل از تخریب مغازۀ پدرش به موجب قوانین آپارتایدی، در آنجا کار می کرد.

 

 

 

(1999) ویکتوریا کویاکانا با دو پسرش در منزل کار فرما، ژوهانسبورگ، او در سال 2000 به دلیل بیماری ایدز درگذشت. (عکس از مجموعۀ زمانۀ ایدز)

 

 

 

واقعیت‌هایی از نژاد پرستی در آفریقای جنوبی(1966) کارکنان معدن ژوهانسبورگ

 

 

 

(1998) خانه‌های ناتمام که بخشی از یک پروژۀ توسعۀ شهری 1000 خانه‌ای راکدشده هستند. تخصیص منابع مالی در سال 1998 انجام شد و ساخت و ساز در سال 2003 آغاز گردید. مسئولین و یکی از سیاستمداران دلایل گوناگونی را برای راکد شدن و توقف طرح مطرح می‌کنند:

 

کمبود آب، دزدی مصالح، مشکل دفع فاضلاب، مشکلات ناشی از میزان بالای مس در خاک و کمبود بودجه. تا آگوست سال 2006 که این عکس گرفته شده، 420 خانه تکمیل شده‌اند.

 

 

 

(1985) عکس مربوط به پس از مراسم خاکسپاری کرادوک فور است که ترور شده بود. کودک حاضر در این عکس به شیوۀ کنگرۀ ملی آفریقا، که در آن زمان غیرقانونی بود، ادای احترام می‌کند.

 

 

 

(2002) در حالی که فرناندو آگوستو لوتا لباسهایش را می‌شوید، آگوستو موکیندا (13 ساله)، زی ژانو (12 ساله)، و زندالا (10 ساله در آبی که از زیر زمین بالا آمده و در یک چاه معدنی در یک معدن قدیمی آزبست وارد شده، ایستاده‌اند. این آب احتمالاً به آزبست آلوده است.

 

 

 

(1999) ورودی ویتنوم، در استرالیای غربی. دولت تابوهای هشداری را نصب کرده که نسبت به خطرات آزبست هشدار میدهند اما هیچ کاری برای جلوگیری از قرار گرفتن عموم در معرض بقایای آزبست انجام نداده است.

 

 

 

(1988) نمایی از ضلع جنوب شرقی اقامتگاهی که برای کارگران مرد سیاهپوست در دورۀ آپارتاید ساخته شده بود و بخشی از طرحی بود تا شهر یوبورگ و حومه‌اش را اختصاصاً سفیدپوست‌نشین کنند.

 

 

 

(1984) کارگران معدنی که در حال بازگشت به خانه هستند. اکثر افرادی که در این اتوبوس هستند، ساعت 2 و 3 نیمه شب، دوباره باید به سر کار بازگردند.

 

 

 

(2009) پناهجویان زیمباوه‌ای و پناهجویانی که از اقدامات خشونت بار علیه خارجی‌ها در ویتواترزرند گریخته‌اند، در کلیسای مرکزی متدیست‌ها در ژوهانسوبورگ پناه گرفته‌اند.

 

 

 

(2010) ارول سبولدیشو در سال 2002 در این فروشگاه به جرم دزدی دستگیر شده بود. (از مجموعۀ عکسهای مجرمان سابق)

 

 

 

(2015) سرنگونی مجسمۀ سسیل جان رودز؛ پس از آنکه دانشجویان به مجسمه مدفوع انسانی پرتاب کردند، دانشگاه کیپ تاون به تقاضای دانشجویان برای برداشتن مجسمه رضایت داد. (9 آوریل 2015)
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۱:۰۹ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

موزه عجیبی از غذاهای چندش آور (عکس)


موزه عجیبی از غذاهای چندش آور (عکس)
 

اخیرا موزه جدیدی با هدف حمله به حس بویایی بازدیدکنندگان و به هم زدن حالشان در سومین شهر بزرگ سوئد، مالمو افتتاح شده است. داخل این موزه غذا‌های متنوعی از فرهنگ‌های گوناگون به نمایش گذاشته شده، مثل گوشت کوسه تخمیرشده، آلت تناسلی گاونر، شاه ماهی تخمیرشده، پنیر حشره و لارو مورچه.

 

قبل از ورود به موزه به بازدیدکنندگان کیسه‌های تهوع داده می‌شود. معمولا چیز‌هایی که برایمان آشنا نیستند به نظرمان چندش‌آور است، به همین ترتیب ممکن است چیز‌هایی که با آن‌ها بزرگ شدیم و برایمان عادی هستند برای مردم یک فرهنگ دیگر چندش آور باشند. بسیاری از غذا‌ها از نظر همه مردم جهان خوشمزه و مطبوع هستند، اما برخی از آن‌ها فقط منحصر به یک ملت خاص هستند.

 

حدود ۸۰ غذا در این موزه وجود دارد که در دسته دوم قرار می‌گیرند. بیشتر این غذا‌ها از آسیا و اروپا هستند، اما غذا‌های آمریکایی چندش‌آوری هم در این موزه وجود دارد، مثل بیضه سرخ شده گاو. شاید برخی از این غذا‌ها واقعا خوشمزه باشند، اما مواد اولیه و روش تهیه آن ها، طوری است که نمی‌توانیم تصور کنیم آن‌ها را بخوریم. مثل مغز میمون که در چین خورده می‌شود، در حالی که هنوز میمون زنده است.

 

بیشتر غذا‌های موزه واقعی و تازه هستند، به جز غذا‌هایی که تهیه آن‌ها واقعا سخت است یا باعث ظلم به حیوانات می‌شود که در این صورت به جای آن‌ها مدل‌های پلاستیکی یا عکس قرار داده شده است. جالب است بدانید که کله پاچه خودمان هم که یک غذای ایرانی و شرق اروپایی به شمار می‌رود در این نمایشگاه وجود دارد

 

 

 

کاسو مارزو از پنیر گوسفندی تهیه می‌شود که پر از کرم‌های زنده است. اغلب این کرم‌ها در سیستم گوارش زنده می‌مانند و باعث عفونت‌های انگلی می‌شوند.

 

 

 

یک غذای خوشمزه چینی که با تخم مرغ یا تخم اردک فاسدی تهیه می‌شود که چند ماه تخمیر شده است.

 

 

 

سوپ خفاش میوه خوار یکی از غذا‌های محبوب اندونزی، تایلند، ویتنام و سایر کشور‌های آسیایی و حوزه اقیانوس آرام است.

 

 

 

شیر مادیان تخمیرشده که در آسیای مرکزی خورده می‌شود.

 

 

 

سوپ سنتی مکزیک که با سیرابی گاو و فلفل قرمز تهیه می‌شود.

 

 

 

غذای سنتی ژاپن که با دانه‌های سویای تخمیرشده تهیه می‌شود.

 

 

 

بوی این میوه(خارگیل) آنقدر بد است که بسیاری از هتل‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی در جنوب شرقی آسیا آن را ممنوع کرده اند!

 

 

 

یک نوع نوشیدنی با موش!

 

 

 

یک نوع سس با چشم گوسفند

 

 

 

خوک گینه ای به صورت گریل شده

 

 

 

خوراکی از کله خرگوش، غذای محبوبی دیگر از چینی ها!

 

 

 

هگیس، یک خوراک اسکاتلندی که شامل معده گوسفند و مخلفاتی نظیر سوسک که داخل آن پر می شود است.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۷:۲۲ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

با چندش آورترین مشاغل دنیا آشنا شوید (عکس)


با چندش آورترین مشاغل دنیا آشنا شوید (عکس)
 

ایران ناز ایا از شغل خود ناراضی هستید..اگر فکر می‌کنید شغلتان بد است، بیشتر فکر کنید! اگر کارتان شامل راه رفتن در مدفوع انسان، پرورش کرم یا برداشتن اجساد از کنار جاده نمی‌شود، شغلتان خیلی هم خوب است. نمی‌دانید درباره چه حرف می‌زنیم؟ نگاهی بهشغل‌های چندش آور زیر بیندازید.

 

پرورش کرم حشره

 

 

 

وحشتناک به نظر می‌رسد، اما پرورش کرم حشره برای فروش به ماهیگیران یا کشاورزان شغل بسیار پرسودی است، اما کمی چندش آور هم هست.

 

حشره شناسی پزشکی قانونی

 

 

 

این متخصصان با بررسی کرم‌ها و سایر حشرات روی اجساد مرده، جزئیات دقیقی مثل زمان مرگ را تعیین می‌کنند. این شغل مهم، اما کثیفی است، چون بیشتر روزتان را نه تنها در میان اجساد، بلکه در میان اجساد بدبو و فاسدشده می‌گذرانید.

 

تعیین جنسیت جوجه

 

 

 

برای یک پرورش دهنده، تعیین جنسیت جوجه از همان ابتدای زندگی ضروری است تا خوراک متناسب با آن را تامین کند و بداند جوجه را برای گوشت یا تخم مرغ آن پرورش می‌دهد. تنها راه برای تعیین جنسیت جوجه ها، فشار دادن آن‌ها و مشاهده دریچه مقعد است.

 

جارو کردن دودکش‌ها

 

 

 

اگرچه این شغل مثل قبل خطرناک نیست و دیگر پسربچه‌ها از دودکش‌های باریک بالا نمی‌روند تا آن را تمیز کنند، اما هنوز یکی بعد از کثیف‌ترین مشاغل است. تمیزکردن یک دودکش پر از دوده، گرد و خاک و خاکستری قطعا هر شب پر از دوده به خانه می‌رسید.

 

کارکنان کشتارگاه

 

 

 

نه تنها شغلتان شامل کشتن حیوانات می‌شود، بلکه باید پوست شکم آن‌ها را پاره کرده و تکه‌تکه‌شان کنید. می‌گویند این کار باعث شده افراد زیادی گیاهخوار شوند.

 

ظرفشویی در رستوران

 

 

 

اگر فکر می‌کنید تمیز کردن آشپزخانه خودتان کار سختی است، تصور کنید که هر روز بعد از ورود و خروج صد‌ها غریبه این کار را کنید.

 

جمع کردن آب بینی نهنگ

 

 

 

این شغل آنقدر چندش آور است که دانشمندانی که این کار را انجام می‌دهند، یک هلیکوپتر کنترل از راه دور اختراع کرده اند تا مخاط خشک شده بینی نهنگ‌ها را برایشان جمع کنند. شاید فکر کنید مخاط بینی نهنگ به چه دردشان می‌خورد. به درد بررسی الگوهای بیماری در پستانداران بزرگ.

 

پروکتولوژیست

 

 

 

این پزشکان باید مشکلات مقعدی را درمان کنند؛ یکی از کثیف‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های بدن. این کار اعتماد به نفس و دل زیادی می‌خواهد.

 

جمع کردن مدفوع خفاش

 

 

 

گوانو یا مدفوع خفاش یک کود عالی و حتی یک غذای خوشمزه در برخی مناطق است. از آنجا که این ماده معمولا در غار‌ها پیدا می‌شود، مهارت خاصی برای برداشت نیاز دارد.

 

تمیز کردن توالت‌های عمومی

 

 

 

این انسان‌های شجاع جایی را تمیز می‌کنند که بیشتر مردم از آن اجتناب می‌کنند. هرچند این شغل چندش آور است، اما در آمریکا بیش از ۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارد.

 

مخلوط کردن مدفوع

 

 

 

قبل از اینکه دانشمندان تحقیقات ddn را انجام دهند، یک نفر باید نمونه‌ها را آماده کند. همچنین باید نمونه را تکان دهد تا یک محلول خاص به وجود بیاید به همین دلیل شغل مخلوط کرد مدفوع به وجود آمد.

 

برداشتن کشته‌های جاده‌ای

 

 

 

جاده‌ها جای خطرناکی برای حیوانات هستند و آن‌ها همیشه نمی‌توانند به سلامت از آن عبور کنند. به همین دلیل یک نفر باید جنازه آن‌ها را از سطح جاده‌ها جمع کند. گاهی جنازه کاملا له می‌شود و دل و روده‌شان بیرون می‌ریزد. گاهی چند روز می‌مانند و بو می‌گیرند، به همین دلیل این شغل بسیار چندش آور است.

 

بوییدن زیربغل

 

 

 

کارخانه‌های تولید دئودورانت از کجا باید بفهمند محصولاتشان جواب می‌دهد یا نه؟ با استخدام کسی که زیر بغل را بو کند!

 

مومیایی کردن

 

 

 

این افراد باید بدن مرده را کاملا بشویند و ضدعفونی کنند و سپس مواد شیمیایی به آن بزنند که قبل از دفن حفظ شوند. همچنین مجبورند مطمئن شوند که افراد واقعا مرده اند.

 

خردکردن جسد

 

 

 

دانشمندان باید جسد را زیرورو کنند تا DNA را برای تحقیقات جنایی استخراج کنند. برای به دست آوردن DNA بافت‌ها باید خرد شوند. به نظرتان کار راحتی است که جسد انسان را به میلیون‌ها تکه تقسیم کنید؟

 

ارائه خدمات اورژانس پزشکی

 

 

 

برای برخی افراد، دیدن خون و اعضای بدن آنقدر آزاردهنده است که نمی‌توانند ناهارشان را بخورند و گذراندن ۵ دقیقه در اتاق اورژانس یا پشت آمبولانس برایشان یک کابوس است. اما خوشبختانه افرادی هستند که با خون و اعضای بدن مشکل ندارند و آماده کمک به ما هستند

 

گشتن به دنبال باکتری

 

 

 

شاید این شغل شگفت انگیز به نظر برسد، اما بسیار سخت است. باکتری‌ها معمولا در محیط‌های بهداشتی زندگی نمی‌کنند و دانشمندان مجبورند از جا‌های مرطوب، گرم و بسیار بدبو نمونه‌های خود را در پیدا کنند.

 

جمع کردن استفراغ

 

 

 

شاید ترن هوایی از نظر شما خیلی هیجان انگیز باشد، اما ممکن است معده‌تان با شما مخالف باشد، به همین دلیل برخی از شهربازی‌ها افرادی را مخصوص جمع کردن نتیجه نارضایتی معده‌تان کرده اند.

 

بالا کشیدن پمپ

 

 

 

هر بار که سیفون توالت را می‌کشید، فاضلاب به تصفیه خانه فرستاده می‌شود. به محض ورود، اولین چیزی که برای فاضلاب اتفاق می‌افتد ورود به مخزن ۵ طبقه است که پمپ دارد. وقتی این پمپ خراب می‌شود، یک نفر باید با لباس کامل و تجهیزات غواصی در میان فاضلاب و مدفوع شنا کند تا به پمپ یک طناب ببندد تا آن را بالا بکشند. افراد کمی دل این کار را دارند.

 

پاک کردن صحنه جرم

 

 

 

هرچند همه چیز به نام کارآگاهان تمام می‌شود، اما یک نفر دیگر مجبور است همه چیز از خون و مو تا استخوان و دندان را از صحنه جرم پاک کند.

 

تمیز کردن فاضلاب

 

 

 

در میان موش ها، مدفوع انسان و زباله‌های پوسیده در زیر خیابان‌های شهر، این جنگجویان فولادی هستند که فاضلاب را تمیز می‌کنند.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۶:۴۲ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

بیشترین فردی که در دنیا سرچ میشود (عکس)


بیشترین فردی که در دنیا سرچ میشود (عکس)
به گزارش ایران ناز: نام کریستیانو رونالدو به عنوان بیشترین ورزشکار سرچ شده در سال 2013 در سایت یاهو انتخاب شد.کریستیانو رونالدو بالاتر از لیونل مسی در صدر ورزشکاران جستجو شده در سال 2013 در سایت یاهو انتخاب شد.با نزدیک شدن به پایان سال 2013 میلادی اینترنت پورتال در گزارشی فهرست ورزشکاران سرچ شده

بیشترین فردی که در دنیا سرچ میشود (عکس)

در یاهو را در سال 2013 اعلام کرد که کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی رئال‌ مادرید بالاتر از لیونل مسی و ماری ویلوتا راننده فرمول یک در صدر ورزشکاران سال قرار گرفت.این برای دومین سال پیاپی است که رونالدو در صدر این فهرست سالیانه قرار می‌ گیرد. از دیگر ورزشکارانی که در بین 10 ورزشکار جستجو شده در یاهو قرار دارند ایکر کاسیاس، رافائل نادال و فرناندو آلونسو هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۴:۰۴ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)