قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی .

قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی

آلبالو پلو

آلبالو پلو یکی از غذاهای سنتی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. در صورتی که از آلبالوی تازه استفاده کنید می توانید یکی از خوش طعم ترین غذاهای خانگی را تهیه نمایید.آلبالو پلو بین افراد شیرین پسند، محبوبیت بیشتری دارد. البته آلبالو پلو را می توان بصورت ملس نیز تهیه نمود. در ادامه با طرز تهیه آلبالو پلو آشنا خواهید شد.
مواد لازم:
برنج
آلبالو
گوشت چرخ کرده
شکر
پیاز
زعفران دم کرده
نمک و فلفل
دارچین و زردچوبه
روغن
کره
۵ پیمانه
۵۰۰ گرم
۳۰۰ گرم
۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم
۱ عدد
۵ قاشق سوپخوری
به میزان لازم
به میزان لازم
به میزان لازم
۵۰ گرم

طرز تهیه:
گام اول: ابتدا باید چوب و هسته آلبالو ها را جدا کنید. سپس لا به لای آلبالو شکر بپاشید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد اما آلبالوها له نشوند. 
گام دوم: پیاز را بصورت ریز رنده کنید و پس از گرفتن مقداری از آب آن را با نمک و گوشت مخلوط نمایید. از مایه گوشت، کوفته ریزه هایی درست کنید و آنها را در روغن سرخ نمایید. روی کوفته ریزه ها کمی دارچین بپاشید و آن ها را به آلبالوی شیرین شده اضافه نمایید و چند دقیقه بجوشانید. 
گام سوم: برنج را آبکش کنید و کمی زنده تر بردارید. 
گام چهارم: قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و پس از ریختن مقداری روغن، کف آن را با برش های سیب زمینی یا نان بپوشانید. 
گام پنجم: برای تهیه آلبالو پلو، مواد تشکیل دهنده باید بصورت لایه هایی متوالی درون قابلمه اضافه شوند. به این ترتیب که ابتداچند کفگیر برنج داخل قابلمه بریزید و پس از ریختن مقداری زعفران، مقداری مایه آلبالو و کوفته ریزه روی برنج اضافه نمایید. لایه های برنج، زعفران و مایه آلبالو را تا تمام شدن کلیه مواد ادامه دهید. 
گام ششم: چند قاشق شربت روی برنج بریزید و سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پس از بخار آمدن برنج، شعله را ملایم نمایید و برنج را حدود سه ربع ساعت دم کنید. 
گام هفتم: پس از دم شدن، کمی کره آب شده روی آلبالو پلو بریزید و آن را با خلال بادام و پسته تزیین نمایید. 
امیدوارم از تهیه آلبالو پلو لذت برده باشید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۸:۴۰ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)