قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی .

قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی

چیکن برگر

 

مواد لازم:

سینه مرغ : ۶ عدد
پنیر پارمسان : نصف پیمانه
آرد سوخاری : ۱ و نیم پیمانه
آرد ساده (همه منظوره) : ۱ پیمانه
تخم مرغ : ۲ عدد
روغن، برای سرخ کردن
روغن زیتون : ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ریز خرد شده : ۱ عدد
سیر خرد شده : ۲ حبه
سس گوجه فرنگی : ۲ پیمانه
شکر : نیم قاشق چای‌خوری
نمک : نیم قاشق چای‌خوری
سس تند : ۱ پیمانه
کره : نصف پیمانه
نان ساندویچ کوچک : ۱۲ عدد
پنیر موزارلا رنده شده : ۲ پیمانه
تره ریز خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه چیکن برگر:

1. پنیر پارمسان را با آرد سوخاری مخلوط می کنیم.

2. هر سینه مرغ را به ترتیب به آرد، تخم مرغ و مخلوط آرد سوخاری و پارمسان آغشته می کنیم. سپس آن را سرخ می کنیم تا هر ۲ طرف آن طلایی رنگ شود.

3. پیاز را حدود ۱۰ دقیقه در روغن سرخ می کنیم. سیر اضافه کرده و سرخ می کنیم تا بوی آن در بیاید.

4. سس گوجه فرنگی را به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم و نمک و شکر را می ریزیم. روی شعله کم به مدت ۱۰ دقیقه می پزیم.

5. سس تند و کره را اضافه کرده و هم می زنیم. سپس از روی حرارت بر می داریم.

6. نان ها را تُست می کنیم و روی یک سینی پخت قرار می دهیم.

7. تکه های مرغ را روی آن قرار می دهیم. مخلوط سس آماده شده را روی آنها می ریزیم.

8. پنیر موزارلا را رو آن ها می ریزیم سپس مجدد نان را با مواد داخل ماهیتابه یا فر میگذاریم تا زمانی که پنیر ها ذوب شوند.

9. تره می ریزیم و نان ساندویچ روی آنها می گذاریم. غذای شما آماده سرو هست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۷:۴۰ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

چیز برگر

 

مواد لازم:

گوشت چرخکرده مخلوط گوسفند و گوساله 500 گرم
پیاز رنده شده آب گرفته 1 عدد متوسط
روغن زیتون یا کانولا 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، پودر تخم گشنیز
پنیر ورقه ای گودا یا چدار به مقدار لازم
نان همبرگر کوچک به تعداد مورد نیاز
برگ کاهو به مقدار لازم
گوجه فرنگی حلقه ای شده به میزان لازم
خیار شور به میزان لازم
طرز تهیه چیزبرگر:

1. برای شروع گوشت رو درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در تهیه همبرگر معمولاً از گوشت گوساله استفاده میشه به این دلیل که چربی کمتری داره و زمان پخت کمتر آب میشه. ولی من برای لذیذ شدن از ترکیب گوشت گوساله و گوسفند استفاده کردم. بنایراین شما با توجه به ذائقتون می تونین از گوشت مورد نظراستفاده کنین. پیاز رو رنده می کنیم و آب اضافی اون رو میگیریم و به گوشت اضافه می کنیم.

2. حالا دو قاشق روغنی رو که داشتیم رو اضافه می کنیم. اضافه کردن روغن بافت گوشت رو لطیف تر میکنه و نمیذاره تا گوشت موقع سرخ شدن خشک بشه. مخصوصاض اگر از گوشت گوساله استفاده بشه.

3. بعد نمک و ادویه ها رو اضافه میکنیم. میزان و نوع ادویه ها رو با توجه به ذائقه خودتون اضافه کنین. حتی میزان تند بودن رو.

4. حالا همه مواد رو با دست کاملاً ورز بدید تا مزه همه مواد به خورد هم بره. هرچی بیشتر گوشت رو ورز بدین میزان چسبندگیش به دست کمنر خواهد شد. وقتی مواد رو خوب با هم مخلوط کردیم روی ظرف رو با یک محافظ غذا می پوشونیم و برای 45 تا 60 دقیقه داخل یخچال قرار می دیم تا گوشت مزه دار بشه.

5. بعد از زمان داده شده، مقداری روغن رو در تابه میریزیم و بعد از اینکه حرارت روغن بالا رفت، به اندازه یک پرتقال از مواد جدا می کنیم و با دست اون رو به شکل یک دایره فرم می دیم. اگر احساس کردین گوشت هنوز چسبناکه، دستتوت رو با مقداری آب ولرم مرطوب کنین و بعد به اون شکل بدین.

6. شعله رو ملایم می کنیم تا همبرگر ها سریع سرخ نشن و کاملاً مغز پخت بشن. وقتی یک طرف همبرگر سرخ شد برش می گردونیم تا طرف دیگه هم به همین ترتیب سرخ بشه. موقع سرخ کردن ممکنه به دلیل وجود چربی، مقداری از این چربی آب بشه و گوشت آب بندازه، این مقدار آب هنگام فرآیند پخت و سرخ شدن مجدداً جذب خواهد شد. 7-8 دقیقه قبل از اینکه پخت همبرگر به اتمام برسه، پنیر های ورقه ای رو روی همبرگر ها قرار می دیم تا پنیر ها روی گوشت آب بشن.

7. وقتی پنیر ها حالت چسبندگی به گوشت رو پیدا کردند، چیزبرگرهامون آماده هستند. حالا برای سرو کردن نان ها رو به دو نیم تقسیم کرده و با مقداری سس کچاپ اون ها رو آغشته می کنیم و بعد یک لایه کاهو و خیار شورمیگذاریم و سپس روی اون می چینیم. بعد چیزبرگر رو قرار می دیم و لایه آخر رو گوجه فرنگی قرار می دیم. تکه دوم نان رو روی لایه ها قرار می دیم و با یک خلال مخصوص همبرگر اون ها رو به هم فیکس و سرو می کنیم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۶:۴۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

چیمی چوری برگر

 

مواد لازم:

پیاز قرمز متوسط : 2 عدد
جعفری تازه: 1 دسته ی بزرگ
گشنیز تازه: 1 دسته بزرگ
گوشت گاو چرخ کرده: 1 کیلوگرم
برگه فلفل قرمز خشک شده: 1 و 1/2 قاشق چایخوری
تخم مرغ: 1 عدد
گوجه رسیده: 4 عدد
سیر: 2 حبه
سرکه سرخ: 2 قاشق سوپخوری
شکر دانه ریز: 1 قاشق چایخوری
پونه کوهی خشک: 1 قاشق چایخوری
سس مایونز: به میزان لازم
روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری
چند قطره تاباسکو: (اختیاری)
نان همبرگر: جهت سرو
کاهو یا هر سبزی دلخواه برای داخل ساندویچ
نمک دریا و فلفل سیاه تازه ساییده شده
طرز تهیه چیمی چوری برگر:

1. یکی از پیازها و نیمی از جعفری و نیمی از گشنیز را کاملا خرد کنید. آنها را همراه با گوشت چرخ کرده ، 1 قاشق چایخوری برگه های فلفل، تخم مرغ و مقدار کافی نمک و فلفل را در کاسه ی بزرگی بریزید.

2. گوشت را با این مواد با دست ورز دهید تا زمانی که همه چیز با هم ترکیب شود. مواد را به شکل 8 کتلت گرد در آورید و مطمئن شوید که آنها یکنواخت و مسطح هستند. سپس آنها را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. برگر ها را می توانید از یک روز قبل آماده کنید.

3. اکنون سس چیمی چوری را را تهیه کنیم. گوجه ها را نصف کرده و سپس توسط قاشق دانه های آن را درآورده و دور بریزید. گوشت آن را کاملا خرد کنید. سیر را له کرده و بقیه پیاز و سبزیجات را ریز خرد کنید. اگر ساقه ی سبزیجات نرم است آن را دور نریزید و استفاده کنید.

4. گوجه فرنگی ها را با سیر، پیاز و سبزیجات مخلوط کنید. بقیه برگه های فلفل قرمز، سرکه، شکر، اورگانو، روغن و تاباسکو را نیز مخلوط کنید. آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. با اینکه سالسا حاوی مقدار زیادی سبزی های تازه است، ماندگاری خوبی دارد و می توان آن را یک ساعت جلوتر تهیه کرد. آن را در یخچال بگذارید.

5. قبل از پخت، ابتدا ذغال را بررسی کنید تا گر گرفته باشد و یا دمای گریل به 200 درجه سانتیگراد رسیده باشد. هر طرف برگر ها را 2 دقیقه یا اگر میخواهید کاملا پخته شوند 3 تا 4 دقیقه بپزید. نان همبرگر را به دو نیم کنید. به اندازه دلخواه مایونز و کاهو در نیمه ی پایینی بریزید و برگر را به اضافه ی سالسای چیمی چوری جهت سرو روی آن اضافه کنید.

6. حسن تهیه برگر ها توسط خودتان این است که می توانید بخش کوچکی از آن را بپزید و مزه ی آن را امتحان کنید. کمی نمک روی آن ریخته و ماهیتابه را حرارت داده و چند دقیقه آن را سرخ کنید. بچشید و در صورت نیاز آن را بیشتر مزه دار کنید. من پی بردم که برگر ها مقدار زیادی نمک و فلفل می خواهند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۵:۵۴ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

برگر های خانگی؛ با مد روز پیش بروید

امروز طرز تهیه برگرهای متفاوتی رو با در دسترس ترین مواد اولیه می بینیم که می تونه در مهمونی ها و به عنوان پیش غذا یا فینگر فود که این روزها خیلی هم مد شده مورد استفاده قرار بگیره. با ما همراه باشید.
برترین ها: برای خیلی از مردم دنیا همبرگر یکی از دلچسب ترین غذاهای آماده و فست فودی به حساب میاد. ترکیب یک لایه گوشتی ضخیم همراه با پنیر و سس می تونه اشتهای هر فردی رو تحریک کنه. با همه این تفاسیر خیلی بهتره که ما بتونیم این غذاها رو توی خونه و با مواد اولیه ای که از تهیه شون مطمئن هستیم اون رو تهیه کنیم. امروز طرز تهیه برگرهای متفاوتی رو با در دسترس ترین مواد اولیه می بینیم که می تونه در مهمونی ها و به عنوان پیش غذا یا فینگر فود که این روزها خیلی هم مد شده مورد استفاده قرار بگیره. با ما همراه باشید.

ماشروم برگر

 

مواد لازم:

پنیر موزارلا: ۱ ورقه
پنیر چدار: ۱ ورقه 
قارچ بزرگ، بدون ساقه: ۲ عدد
تخم مرغ همزده: ۱ عدد
آرد: نصف پیمانه
روغن سرخ کردنی: به میزان لازم
مواد لازم برای سس:

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری
سس فلفلی: ۱ قاشق چایخوری
سس تند: یک چهارم قاشق غذاخوری
نمک: ۱ قاشق چایخوری
سیر: 1 حبه
مواد لازم برای تزئین:

کاهو
گوجه فرنگی حلقه ای
پیاز حلقه ای
خیارشور
نان همبرگر
طرز تهیه ماشروم برگر:

1. درون یک بشقاب مسطح، دو لایه دستمال کاغذی حوله ای بگذارید و قارچ ها را روی آنها قرار دهید. سپس روی قارچ ها دو لایه دیگر دستمال گذاشته و در آخر یک بشقاب دیگر بگذارید.

2. دریک کاسه کوچک، سس های مایونز، کچاپ، تند، فلفلی، نمک و سیر را با یکدیگر مخلوط کنید

3. پنیر چدار را روی پنیر موزارلا بگذارید، آنها را تا کنید و سپس در قسمت درونی قارچ قرار دهید.

4. قارچ دوم را روی آن گذاشته و سپس یا لایه سلفون روی آن بکشید. پلاستیک را دور قارچ ها به طور کامل بپوشانید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال بگذارید

5. دراین فاصله، تخم مرغ، آرد و پودر سوخاری را در سه پیاله مجزا بریزید.

6. درون یک قابلمه کوچک، روغن گیاهی را داغ کنید. سلفون را باز کرده و ماشروم برگر را ابتدا در آرد، بعد در تخم مرغ و در آخر در پودر سوخاری بغلتانید.

7. برگر قارچ را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در روغن داغ سرخ کنید تا سطح آن کاملا طلایی شود

8. سسی که قبلا آماده کرده اید را روی سطح داخلی نان ها بمالید و به ترتیب کاهو، ماشروم برگر، پیاز، گوجه فرنگی، خیارشور و دوباره نان بگذارید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۵:۰۲ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

طرز تهیه نان پیتزا خانگی با سس مخصوص

اگر شما هم از آن طرفدارهای پیتزا هستید که با دیدنش دلتان ضعف میرود وهر زمان که هوس پیتزا میکنید به سراغ رستورانهای گرانقیمت و لوکس میروید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
برترین ها - ترجمه از مهسا خالقی: اگر شما هم از آن طرفدارهای پیتزا هستید که با دیدنش دلتان ضعف میرود و هر زمان که هوس پیتزا میکنید به سراغ رستورانهای گرانقیمت و لوکس میروید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

در این مطلب ما به شما طرز تهیه نان پیتزا خانگی و سس مخصوصش آن را آموزش میدهیم تا هر زمان که خواستید در کمترین زمان ممکن پیتزایتان را با دست های خودتان بپزید.

دستور تهیه نان خانگی پیتزا

مواد لازم

آرد: 450 گرم (3 فنجان)
مخمر فوری: 2 قاشق چای خوری
روغن زیتون: 1/2 قاشق غذاخوری
نمک: 1/4 قاشق چای خوری
آب گرم: 1 1/3 فنجان
آرد ذرت: به میزان لازم

طرز تهیه نان خانگی پیتزا:

1. آرد ذرت و مقدار کمی از آب را کنار بگذارید و بقیه مواد را درون کاسه مخلوط کن بریزید و با یک قاشق آن ها را مخلوط کنید. مخلوط کردن مواد را تا زمانی دامه دهید که خمیر به راحتی تکه شود و چسبناک باشد.

2. بعد از مخلوط شدن نسبی مواد ، تیغه مخصوص کیک و یا نان پیتزا را به مخلوط کن وصل کنید و به مدت هشت دقیقه با سرعت متوسط هم بزنید. (میتوانید از همزن دستی هم استفاده کنید)

3. اگر مواد خیلی خشک بودند و به تیغه میچسبیدند و به سختی مخلوط میشدند بقیه آب را به آن اضافه کنید. اگر مواد خیلی خیس و آبکی بودند و به اطراف ظرف چسبیده بودند و شکل نمیگرفتند مقداری آرد به آن اضافه کنید.

4. بعد از این که خمیر شکل گرفت آن را از ظرف خارج کرده و با دست های آردی آنرا به دو قسمت تقسیم کنید. هر نیمه را گرد کنید

5. سپس سطح کار را آرد بپاشید و خمیر ها را روی آن قرار دهید. سطح خمیر را مقداری با روغن زیتون چرب کنید تا خشک نشوند و سپس آنها را با یک حوله نمدار به مدت 45 یا 60 دقیقه بپوشانید و اجازه دهید استراحت کنند.

6. پس از مدت زمان طی شده، خمیر هایی که پف کرده اند را با دست آردی دایره وار شکل دهید. (اگر خمیر شکل نمیگرفت چند دقیقه دیگر به آن استراحت دهید) دقت کنید که دراین مرحله به هیچ عنوان نباید خمیر را ورز داد.

7. برای شکل دادن به خمیر میتوانید آن را روی انگشتانتان بیندازید و آرام آن را بچرخانید و اجازه دهید جاذبه زمین باعث شود تا خمیر شکل بگیر. بعد از ضخامت دلخواه  نان پیتزا شما آماده است.

نکات:

با این مقدار مواد میتوانید دو عدد نان پیتزا متوسط داشته باشید.
ضخامت دور نان پیتزا باید بیشتر از مرکز آن باشد و نان را آنقدر نازک نکنید که به راحتی پاره شود.

سس پیتزا

مواد لازم:

گوجه کباب شده له شده: 450 گرمl
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
سیر: 1 حبه کوچک یا نصف یک سیر بزرگ
پونه کوهی خشک شده: 1/2 قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه سس خانگی پیتزا

1. گوجه ها را روی زغال یا درون ماهیتابه کبابی کنید و پوست آنها را جدا کنید.

2. سیر را ریز ریز کنید. نیازی به له کردن آن نیست فقط با چاقو به صورت ریز خردش کنید.

3. تمام مواد را داخل مخلوط کن بریزی و مخلوط کردن را تا زمانی که مواد خوب پوره شدند ادامه دهید سس شما آماده است.

نکته:

برای بهتر شدن طعم سس میتوانید دانه های گوجه را قبل از کباب کردن، خارج کنید.
در صورت تمایل میتوانید به جای پونه کوهی به آن کمی ریحان و یا نعنا تازه اضافه کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۳:۴۵ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

از ویژگی‌های منحصر به فرد فرهنگ عمان داشتن غذا‌های خوشمزه‌ای است که حسابی آدم را وسوسه می‌کند. از خرما و قهوه گرفته تا برنج و کباب؛ عمانی‌ها غذا‌های خوش طعمی دارند که محال است گردشگران بدون چشیدن مزه آن‌ها این کشور را ترک کنند.
مجله اراول: از ویژگی های منحصر به فرد فرهنگ عمان داشتن غذاهای خوشمزه ای است که حسابی آدم را وسوسه می کند. از خرما و قهوه گرفته تا برنج و کباب؛ عمانی ها غذاهای خوش طعمی دارند که محال است گردشگران بدون چشیدن مزه آنها این کشور را ترک کنند. در ادامه تعدادی از غذاهای عمان را به شما معرفی می کنیم تا هنگام سفر به این کشور مزه آنها را امتحان کنید.

مَجبوس

 

مَجبوس یا مکبوس نوعی برنج سنتی مخلوط است که در اصل به عربستان تعلق دارد. این غذا در کشورهای عربی خصوصا عمان طرفداران زیادی دارد. مجبوس با برنج (معمولاً باسماتی)، سبزیجات، گوشت یا مرغ و مخلوطی از ادویه‌ جات گوناگون درست می شود. این غذا گاهی اوقات با ماست، سالاد، نان سنتی و سس گوجه سرو می شود.


شوا

 

شُوا نوعی گوشت گریل شده است که عموما برای مناسبت های ویژه مانند عید تهیه می شود. فرایند پخت شوا زمان زیادی می برد. در واقع عمانی ها روز اول عید گوشت را تهیه می کنند و روز دوم یا سوم آن را می خورند. برای تهیه شوا آن را در ادویه های عمانی غلت می دهند سپس آن را در برگ درخت موز یا نخل می پیچند و داخل تنوری سنگی قرار می دهند که پخت آن یک تا دو روز طول می کشد. شاید شیوه پخت آن کمی عجیب باشد اما طعم بی نظیری دارد. اگر به عمان و شهر مسقط سفر کردید پیشنهاد می کنیم این کباب لذیذ و خوشمزه را حتما امتحان کنید.


نان عمانی

 

نان عمانی انواع مختلفی دارد یکی از آنها ضخیم و دایره ای شکل و دیگری ترد، نازک و برشته است. بیشتر عمانی ها نان را در خانه خود می پزند اما می توان آن را از نانوایی هم تهیه کرد. این نان های سنتی معمولا در رستوران ها در کنار وعده های غذایی قرار داده می شوند.


خرما

 

درختان خرما به وفور در سراسر عمان دیده می شوند و انواع خرماهای خوشمزه ای که در این کشور وجود دارد آب در دهان می اندازد. شاید معرفی خرما به عنوان غذا برایتان عجیب باشد اما این خرماهای خوشمزه در اندازه ها، رنگ ها و طعم های مختلف به عنوان بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ میهمان نوازی عمانی ها محسوب می شود. عمانی ها خرمای خشک را با ارده، کنجد و پودر نارگیل مخلوط می کنند. همچنین از آن برای تهیه انواع شیرینی و دسر عمانی استفاده می شود.


قهوه

 

قهوه نیز مانند خرما یکی از مهم ترین بخش های مهمان نوازی عمانی ها را تشکیل می دهد. قهوه عربی به عطر، طعم، نحوه خشک کردن و دم کردنش معروف است. این قهوه معمولا با پودر هل مخلوط و به همراه حلوای عمانی سرو می شود. اغلب عمانی ها در طول روز چند بار قهوه می نوشند و گاهی اوقات آن را آماده می کنند و به خانه همسایه می روند تا در کنار هم از نوشیدن قهوه لذت ببرند.


مِشکاک

 

مشکاک همان کباب خودمان است. عمانی ها برای تهیه کباب گوشت گوسفند، گوساله یا مرغ را در ادویه های مختلف، خصوصا کاری می خوابانند و پس از آماده شدن آن را با نان عمانی میل می کنند. این غذا نیز در سراسر این کشور به ویژه هنگام جشن ها و مراسم های مختلف سرو می شود.


حلوا

 

حلوا در زبان عربی به معنای دسر است اما عمانی ها به شیرینی معروف خود حلوا می گویند. بافت این دسر از کاستارد هم ضخیم تر است و با وجود این قهوه ای رنگ است از هیچ شکلاتی برای تهیه آن استفاده نشده. حلوای عمانی شامل شکر، عسل، گلاب، تخم مرغ، چند نوع ادویه و انواع مغزهاست. عمانی ها معمولا آن را در یک بشقاب بزرگ می گذارند و دور آن قاشق می گذارند تا مهمانان هرچقدر که می خواهند بردارند. آنها این دسر را با خرما و قهوه میل می کنند.


لبن

 

لبن در زبن عربی به معنای شیر ترش است. در واقع لبن عمانی همان دوغ است و از ماست و کره شیر تهیه می شود. این نوشیدنی را معمولا با هل، نعنا و زیره سبز مخلوط می کنند.


هریس

 

هریس هم غذایی است که آن را بیشتر در مناسبت های ویژه درست می‌کنند. این غذا از مخلوط گندم با گوشت تهیه می‌ شود و آن را همراه با یک سس مخلوط سرو می‌کنند.


مشوی (Mashuay)

 

از جمله خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای عمان یک غذایی دریایی به نام مشوی است. این غذا در واقع ماهی شیر کباب شده است که در انواع ادویه جات سنتی عمان غلطانده شده و همراه با یک سس لیموی منحصر به فرد میل می شود. اگر به عمان سفر می کنید به هیچ وجه طعم غذاهای دلنشین آن را از دست ندهید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۲:۵۲ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

خورش مرغ کاری با ماست و خامه؛ سفری به هندوستان

خورش مرغ کاری با ماست و خامه یکی از محبوب‌ترین غذا‌های تند و تیز هندی است که تقریبا در تمام ایالت‌های هند پخت و سرو می‌شود.
مجله کوروش: آشپزخانه هندی یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مطبخ‌های دنیاست. در حقیقت آشپزی هندی با فرهنگ و سنت هندی‌ها یکی شده و با وجود این‌که تنوع غذایی در این کشور بسیار زیاد است اما همچنان هویت و اصالت خودش را در سرتاسر دنیا حفظ کرده است. خورش مرغ کاری با ماست و خامه یکی از محبوب‌ترین غذاهای تند و تیز هندی است که تقریبا در تمام ایالت‌های هند پخت و سرو می‌شود.

 

مواد لازم برای ۶ نفر

کره آب شده: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ریز خرد شده: ۱ عدد
سیر رنده شده: ۴ حبه
زیره سبز آسیاب شده: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: ۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین: ½ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری
پودر میخک: ۱ قاشق چایخوری
پودر زردچوبه: ¼ قاشق چایخوری
خامه سنگین زده شده: ۱ فنجان
ماست چکیده: ۱ لیوان
بادام هندی: ۱/۲ فنجان
پودر فلفل پاپریکا: ۲ قاشق چایخوری
شکر سفید: ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)
روغن مایع: ۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ پوست کنده و بدون استخوان: ۲ عدد خرد شده به صورت قطعات مکعبی
پودر کاری: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ کاری

1. برای درست کردن خورش مرغ کاری با ماست و خامه ابتدا سس خورش را آماده می‌کنیم. در یک ماهیتابه و روی حرارت متوسط گاز کره آب شده را کمی گرم کنید. پیازهای خرد شده را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه در کره تفت دهید تا سبک شوند. در ادامه ۴ حبه سیر رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. زیره سبز، یک قاشق چایخوری نمک، پودر میخک، زنجبیل، پودر فلفل قرمز، دارچین و زردچوبه را هم اضافه کنید و با سیر و پیازها کمی تفت دهید. دو دقیقه زمان برای این مرحله کافی است.

2. در مرحله بعد خامه سنگین قنادی زده شده، یک لیوان ماست چکیده یا یونانی، پودر فلفل پاپریکا و یک قاشق غذاخوری شکر را به مواد بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید. بهتر است تمام محتویات ماهیتابه را به یک قابلمه مناسب منتقل کنید و روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا یک سس غلیظ به دست بیاید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای آماده شدن سس خورش مرغ کاری با ماست و خامه کافی است.

3. در یک ماهیتابه نچسب روغن مایع را داغ کنید. تکه‌های سینه مرغ را در روغن بریزید و روی شعله ملایم گاز تفت دهید. بادام هندی‌ها را آسیاب کنید و پودر آن را به همراه پودر کاری روی تکه‌های مرغ بریزید و هم بزنید. این کار را تا زمانی که تکه‌های مرغ رنگ‌شان از صورتی به کرم تغییر کند ادامه دهید. ۳ دقیقه زمان برای این مرحله کافی است.

4. تکه‌های سینه مرغ تفت داده شده را از ماهیتابه خارج کنید و به سسی که قبلا آماده کرده بودید اضافه کنید و خوب هم بزنید. خورش مرغ کاری با ماست و خامه را به مدت ۳۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا تکه‌های مرغ خورش خوب بپزند و خورش جا بیفتد.

5. خورش مرغ کاری با ماست و خامه را با جعفری تازه خرد شده تزیین و با برنج سرو می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید به سس خورش مرغ کاری کمی رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید. در این صورت دو قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی را به پیازهای در حال تفت اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه گرفته شود.

 

منبع: All Recipes


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۱:۵۴ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

ماکارونی با سویا و قارچ و راز‌های خوشمزه شدن آن

ماکارونی یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها در تمامی اعصار و قرون است. این غذای زیر مجموعه پاستا با رگ و ریشه ایتالیایی‌اش در صدر غذا‌های دوست داشتنی کوچک و بزرگ تک و تنها سالهاست سلطنت می‌کند.
مجله کوروش: ماکارونی یکی از محبوب‌ترین غذاها در تمامی اعصار و قرون است. این غذای زیر مجموعه پاستا با رگ و ریشه ایتالیایی‌اش در صدر غذاهای دوست داشتنی کوچک و بزرگ تک و تنها سالهاست سلطنت می‌کند. تقریبا ۹۹ درصد افراد درست کردن ماکارونی را بلد هستند اما تعداد کمی از آن‌ها فوت و فن و رازهای یک ماکارونی قرمز و خوشمزه را بلد هستند. اغلب مردم عادت دارند ماکارونی را با گوشت چرخکرده درست کنند اما اگر قصد دارید به دلایل مختلف مصرف گوشت را در رژیم غذایی روزانه محدود کنید یا هر از چندگاهی گیاهخواری کنید بن نیست فوت و فن‌های درست کردن یک ماکارونی قرمز و خوشمزه با سویا و قارچ را در ادامه مطالعه کنید.

 

مواد لازم برای ۶ نفر

ماکارونی: ۷۰۰ گرم
سویا: ۲۰۰ گرم
قارچ: ۲۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد متوسط
شیر: ۱ لیوان
زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: ۵ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی رنده شده: ۴ عدد متوسط
زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
فلفل پاپریکا: ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری
کره: به مقدار لازم
نمک: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم
آب جوشیده گرم: ۱/۲ فنجان

طرز تهیه ماکارونی

1. برای درست کردن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا به مدت ۲ الی سه ساعت سویا را در یک لیوان شیر خیس کنید و به آن مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. بعد از این مدت سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود. پیازها را ریز و حبه‌ای خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. وقتی که پیازها سبک شدند کمی دیگر سرخ کنید تا کاراملی شوند.

2. زردچوبه را اضافه کنید و زمانی که زردچوبه تفت خورد و طعم خامی آن گرفته شد گوجه فرنگی‌های رنده شده را اضافه کنید. آب گوجه فرنگی باید خوب کشیده و سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را هم اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن سویا است. بعد از ریختن سویا در سس گوجه فرنگی چند قاشق آب به سویا اضافه کنید تا سویا خوب بپزد. سپس سویا را خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. بعد از حدود ۵ یا شش دقیقه سایر ادویه‌جات به علاوه نمک به سویا اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا طعم فلفل و ادویه و نمک به خورد سویا بروند.

3. در این فاصله قارچ‌ها را برش بزنید و در مقداری کره و فلفل سیاه تفت دهید تا کمی سبک شوند. سپس قارچ‌های تفت خورده را به ترکیب سویا اضافه کنید. مایه سویا و قارچ را خوب هم بزنید. اگر مایه به روغن نیاز دارد کمی دیگر روغن اضافه کنید تا مایه ماکارونی ته نگیرد. به مایه سویا اجازه دهید تا به روغن بیفتد. بهتر است برای چند دقیقه درب ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا مایه ماکارونی به روغن بیفتد.

4. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید، مقداری نمک به آب اضافه کنید و ماکارونی را طبق دستور روی بسته بپزید و آبکش کنید. بعد از مدت زمان گفته شده روی بسته، ماکارونی را آبکش کنید.

5. برای ته دیگ ماکارونی بسته به اندازه قابلمه یک یا دو عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت ورقه‌ای برش بزنید. برای این‌که ته دیگ سیب زمینی نسوزد بهتر است برش‌ها حدود نیم سانت قطر داشته باشند. روی سیب‌زمینی‌ها مقداری کنجد و نمک بپاشید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. روغن را داغ کنید و سیب‌زمینی‌های آغشته به نمک و کنجد را کف قابلمه بچینید.

6. برای این‌که ماکارونی یکدستی داشته باشید به صورت لایه لایه ماکارونی و مایه ماکارونی را در قابلمه بریزید. به این ترتیب که در لایه اول ماکارونی، لایه دوم نصف مایه ماکارونی و نیمی از نصف فنجان آب جوشیده گرم (جوش و خیلی داغ نباشد، دمای ولرم کافی است) و در لایه دوم هم به همین ترتیب یک لایه ماکارونی، نصف باقی مانده مایه ماکارونی و باقی‌مانده فنجان آب.

7. مدت زمان دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی بستگی به ضخامت کف قابلمه دارد. بهتر است برای دم کردن ماکارونی قرمز با سویا و قارچ از قابلمه چدن استفاده کنید تا ته دیگ نسوزد. ۳۰ الی ۴۵ دقیقه برای دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی کنجدی کافی است.

نکات:

برای مرحله دم کردن ماکارونی حتما از ۱/۲ فنجان آب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود ماکارونی خوب بخار کند و قرمز شود و هنگام سرو بافتی نرم و لطیف داشته باشد.
خیس کردن سویا در شیر طعم لذیذی به سویا می‌بخشد و طعم خاص سویا که برای برخی خوشایند نیست را کاملا از بین می‌برد.
برای این‌که یک ماکارونی قرمز خوشمزه داشته باشید بعد از آبکش کردن ماکارونی آن را با آب سرد بشورید تا لعاب ماکارونی از آن جدا شود و مایه ماکارونی حسابی روی آن بنشیند.
اگر ترجیح می‌دهید ماکارونی را دم نکنید بعد از آبکش کردن آن، ماکارونی را در ظرف مورد نظر سرو کنید و مایه ماکارونی را روی آن بریزید. روی مایه ماکارونی کمی پنیر پارمزان رنده شده بپاشید.
هنگامی که ماکارونی را در آب جوش ریختید مرتب ماکارونی را با یک چنگال هم بزنید تا رشته‌های ماکارونی به هم نچسبند. به آب ماکارونی روغن اضافه نکنید چون چربی رشته‌های ماکارونی اجازه نمی‌دهد که مایه ماکارونی خوب به خورد آن برود و یک ماکارونی قرمز خوشرنگ با سویا و قارچ داشته باشید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۰:۵۵ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

استیکی متفاوت با گوشت چرخ کرده

وقتی صحبت از استیک می‌شود معمولا تصویر یک تکه گوشت فیله گوساله یا مرغ که با استیک کوب خوب کوبیده و صاف شده و گریل شده است در ذهن تمام افراد نقش می‌بندد. اما استیک با گوشت چرخکرده هم یکی از مشهورترین استیک‌ها در سرتاسر دنیاست.
مجله کوروش: وقتی صحبت از استیک می‌شود معمولا تصویر یک تکه گوشت فیله گوساله یا مرغ که با استیک کوب خوب کوبیده و صاف شده و گریل شده است در ذهن تمام افراد نقش می‌بندد. اما استیک با گوشت چرخکرده هم یکی از مشهورترین استیک‌ها در سرتاسر دنیاست.

 

استیک با گوشت چرخکرده استیک اختراعی دکتر «سلیزبری» یکی از پزشکان تغذیه مشهور آمریکایی است که طرفدار رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات است. اتفاقا این استیک خوشمزه در آمریکا به استیک سلیزبری مشهور است و احتمالا فقط به خاطر شکل ظاهرش در طبقه استیک‌ها قرار گرفته است. طرز تهیه استیک سلیزبری با گوشت چرخکرده را در ادامه مطالعه فرمایید.

مواد لازم برای ۶ نفر

گوشت چرخکرده مخلوط: ۱۲۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد رنده شده
پودر نان: ½ فنجان (در منزل نان سوخاری را بکوبید و پودر نان درست کنید)
تخم‌مرغ: ۱عدد
کره: ۱ قاشق غذاخوری
قارچ: به مقدار دلخواه
پیاز کوچک: ۱ عدد
نمک: ¼ قاشق چایخوری
فلفل سیاه: ۱/۸ قاشق چایخوری
آرد چند منظوره: ۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ: ¼ فنجان
آب: ¼ فنجان
پودر خردل: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه استیک

1. برای تهیه استیک با گوشت چرخکرده ابتدا دو عدد پیاز را رنده کنید. سپس گوشت چرخکرده، پیاز رنده شده، پودر نان، پودر خردل، تخم‌مرغ، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. گوشت را به ۶ قسمت، هر کدام به اندازه یک کوفته، تقسیم کنید.

2. گوشت‌ها را به شکل استیک در بیاورید و گرد یا مستطیلی کنید. یک ماهیتابه نچسب را بدون روغن داغ کنید (یا فقط کف ماهیتابه را با مقدار خیلی اندک روغن چرب کنید) و هر طرف استیک را به مدت ۴ تا پنج دقیقه روی شعله ملایم تفت دهید. استیک‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و در همان ماهیتابه یک قاشق غذاخوری کره بریزید و بعد از این‌که داغ شد یک عدد پیاز خلالی خرد شده را تفت دهید تا سبک شود.

3. سپس یک قاشق آرد چند منظوره اضافه کنید و تفت دهید. بعد از یک الی دو دقیقه دو لیوان آب یا دو لیوان آب گوشت و سس کچاپ اضافه کنید. بعد از به جوش آمدن مواد داخل ماهیتابه استیک‌ها را به سس اضافه کنید.

4. وقتی بعد از چند دقیقه سس استیک غلیظ شد و هر طرف از استیک‌ها به مدت ۵ دقیقه در سس با حرارت متوسط پخته شد، استیک‌ها را سرو کنید.

5. یک روش دیگر این است که سس قارچ را که قبلا در مطلب (سس قارچ مخصوص غذاهای گوشتی) آورده ایم، آماده کنید و روی استیک‌ها بریزید.

6. این استیک با گوشت چرخکرده، سس قارچ، انواع سبزیجات گریل یا کبابی و پوره سیب‌زمینی  که قبلا در مطلب (روش تهیه پوره سیب زمینی خامه ای) آورده ایم، سرو می‌شود (البته اگر رژیم کم کربوهیدرات دارید پوره سیب زمینی را حذف کنید).


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۵۹:۵۰ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

طرز تهیه پیتزا لهجمون با سس سیر

لهمجون یا لاهماجون یک پیتزای ترکی خوشمزه روی یک تکه نان گرد نازک است که اتفاقا در میان کشورهای عرب خاورمیانه هم بسیار پرطرفدار است. بعید است مسافر ترکیه بوده باشید و لهمجون را امتحان نکرده باشید.
مجله کوروش: لهمجون یا لاهماجون یک پیتزای ترکی خوشمزه روی یک تکه نان گرد نازک است که اتفاقا در میان کشورهای عرب خاورمیانه هم بسیار پرطرفدار است. بعید است مسافر ترکیه بوده باشید و لهمجون را امتحان نکرده باشید. در برخی رستوران‌های ترکی در ایران هم این پیتزای ترکی خوشمزه سرو می‌شود.

 

مواد لازم مایه گوشت لهمجون

سیر رنده شده: یک قاشق مرباخوری
پیاز: ۱ عدد ریز خرد شده
ریحان تازه: ۳ قاشق غذاخوری ریز خرد شده
جعفری تازه: ½ پیمانه ریز خرد شده
نعنا تازه: ۲ قاشق غذاخوری ریز خرد شده
فلفل پاپریکا: ½ قاشق چای‌خوری
پودر زیره سبز: ½ قاشق چای‌خوری
پودر تخم گشنیز: ½ قاشق چای‌خوری
فلفل دلمه‌ای سبز: ½ پیمانه ریز خرد شده
لیموترش: نصف یک عدد
روغن زیتون: ۴ قاشق مرباخوری
گوجه فرنگی رنده شده: ۴ عدد
گوشت چرخکرده مخلوط کم‌چرب: ۹۰۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی: ۶ قاشق غذاخوری
پودر فلفل قرمز: به میزان دلخواه
نمک: به مقدار دلخواه
مواد لازم برای خمیر لهمجون

پودر مخمر: سه و ¼ قاشق چای‌خوری
شکر سفید: ۱٫۲ قاشق چای‌خوری
آب گرم با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد: ۱ پیمانه
آرد ساده یا آرد همه منظوره: ۵ پیمانه (آرد همه منظوره همان آردی است که برای تهیه نان لواش از آن استفاده می‌شود)
نمک: ۲ قاشق چایخوری
روغن مایع: ¼ پیمانه
آب: ½ پیمانه
مواد لازم برای سس سیر 

ماست چکیده یا یونانی: ۱ پیمانه
جعفری تازه ریز خرده شده: ½ قاشق مرباخوری
سیر رنده شده: ¼ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان دلخواه
مواد لازم برای تزئین

کلم سفید ریز خرد شده: ۱ پیمانه
کلم قرمز ریز خرده شده: ۱ پیمانه

طرز تهیه:

1. در ابتدا سیر، پیاز، ریحان، جعفری، نعنا، فلفل پاپریکا، دارچین، پودر گشنیز، فلفل دلمه‌ای قرمز، آب لیموترش و روغن زیتون را در غذاساز بریزید و با هم میکس کنید. در اواسط کار گوجه فرنگی‌ها را هم اضافه کنید و باز هم میکس کنید تا یک مایه یکدست و صاف به دست بیاورید.

2. یک ماهیتابه تفلون را روی شعله متوسط گاز گرم کنید و گوشت چرخکرده را داخل آن بریزید، سپس مایه یکدستی را که در غذاساز درست کرده بودید به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حدود ۱۰ تا پانزده دقیقه مواد فوق را روی حرارت نگه دارید تا گوشت چرخکرده بپزد. پودر فلفل قرمز و نمک را به مقدار دلخواه اضافه کنید. بعد از پخت مایه گوشتی آن را در یک ظرف پیرکس یا چینی بریزید و وقتی که به دمای محیط رسید روی آن را یک سلفون بکشید و چندین ساعت یا یک شب تا صبح در یخچال بگذارید.

3. برای درست کردن خمیر لهمجون ابتدا پودر مخمر و شکر را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید. ده دقیقه این ترکیب را بپوشانید و در یک جای گرم مثل کنار پنجره آفتاب‌گیر کنار بگذارید تا مخمر عمل بیاید. در یک ظرف جداگانه آرد و نمک را الک کنید و سپس با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. روغن مایع و ½ پیمانه آب دیگر به مخلوط شکر و مخمر و آب اضافه کنید و سپس تمام آن‌ها را روی مخلوط آرد و نمک بریزید و خمیر به دست آمده را خوب ورز دهید. روی سطح کارتان کمی آرد بپاشید و حدود ۸ دقیقه خمیر را روی آن ورز بدهید تا یک خمیر صاف و یکدست به دست بیاید.

4. خمیر را گرد کنید و در کاسه‌ای که از قبل چرب کرده‌اید بگذارید، سپس روی ظرف خمیر را بپوشانید و برای مدت یک ساعت آن را در یک جای گرم بگذارید. هنگامی که حجم خمیر دو برابر شد یک دقیقه آن را ورز دهید و کنار بگذارید.

5. روی سطح کارتان کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن بگذارید. ده چانه خمیر به صورت گرد درست کنید و با وردنه خمیر را به صورت دایره‌ای باز کنید. قطر هر خمیر باید ۲۵ سانتی‌متر باشد. ضخامت خمیر باید نازک و مثل ضخامت خمیر شیرینی کرپ باشد. خمیرها را در سینی فر و روی کاغذ روغنی بگذارید.

6. فر را روی دمای ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. روی هر خمیر لهمجون، مایه گوشتی را که از قبل آماده کرده بوید بریزید و با ته قاشق روی خمیر بمالید. مایه گوشتی باید با ضخامت کم و به صورت یکدست روی خمیر مالیده شود. لهمجون‌ها را به مدت ۸ تا ده دقیقه در فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد و در طبقه وسط فر بپزید.

7. لهمجون را می‌توانید سه روز در یخچال و سه ماه در فریزر نگه دارید. لهمجون را با سس سیر و کلم سرو می‌کنند. برای تهیه سس سیر، ماست، جعفری و سیر را مخلوط و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. لهمجون را معمولا با کلم سفید و قرمز، لیموترش، جعفری، دوغ و تربچه نقلی سرو می‌کنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۵۹:۰۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)