قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی .

قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی

3. زعتر پیتزا | man’oushe bi zaatar

 

زعتر پیتزا در واقع نوعی خوراکی سبک است که بیشتر برای صبحانه مناسب می باشد و با خمیر مخصوص زعتر درست می گردد، با این خمیر ها نان های کوچک و گرد درست می شود و میان این نان ها انواع مواد غذایی به دلخواه قرار داده می شود، در اغلب این مواد گوجه فرنگی وجود دارد.

زعتر به دلیل دندانه دندانه بودن اطرافش و پستی و بلندی روی نان و خمیر آن به این نام مشهور شده است و برگرفته از حکاکی های ( engraved ) کهن یافت شده در مناطق عرب نشین می باشد.

مواد لازم برای تهیه نان زعتر:

ماست دو پیمانه
روغن چهار قاشق سوپخوری
آب نصف پیمانه
شکر و نمک از هر کدام یک قاشق چایخوری
روغن زیتون و آرد به میزان لازم
مایه خمیرفوری دو قاشق مرباخوری
پودر زعتر سه قاشق سوپخوری: کنجد یک قاشق سوپخوری، آویشن یک قاشق سوپخوری، زیره، پودر گردو، سماق و پودرپسته از هر کدام یک قاشق چایخوری و سبزیجات معطر یک قاشق مرباخوری.
طرزتهیه زعتر پیتزا:

1. ماست، روغن و آب را با هم مخلوط کرده و مایه خمیر فوری، شکر، نمک و کمی آرد اضافه کرده و با قاشق هم می‌زنیم.

2. سپس آرد را تا زمانی می‌ریزیم که خمیر نرمی به دست آید و به دست نچسبد.

3. خمیر را 10 دقیقه ورز داده و بعد در محیط آشپزخانه و با در بسته یک‌ساعت استراحت می‌دهیم

4. سپس در سطح آردپاشی شده آن را به قطر نیم سانتی‌متر باز می‌کنیم و به شکل دلخواه قالب زده و در سینی فر چرب شده می‌چینیم.

5. روی خمیر را با قلم‌مو روغن زیتون مالیده و پودر زعتر می‌ریزیم و در فر با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 دقیقه قرار می‌دهیم. نان زعتر آماده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۹:۲۳ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

2. سالاد تبوله| Tabbouleh Salad

 

یکی از سالادهای لبنانی عربی محبوب شکم دوستان در سراسر جهان و مخصوصا ایران، سالاد تبوله است. این سالاد برای وعده ی شام به خاطر سبکی بسیارش بسسیار مناسب است و درآن از حبوباتی بلغور و جعفری استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده ی این سالاد لبنانی، جعفری ریز شده، نعناع، آبلیمو، بلغور یخته شده، گوجه پوست کنده، پیاز سفید، ادویه ای لازم و مصرفی و روغن زیتون است. تبع این سالاد سرد ات و پیشنهاد می شود در کنار ادویه های گرمی چون فلفل سیاه و قرمز سرو شود.

مواد لازم برای تهیه تبوله:

بلغور گندم: 2 پیمانه
آب جوش: 4 پیمانه
جعفری تازه: 3 پیمانه
نعناع تازه: ½ 1 پیمانه
پیازچه: 8 عدد
پیاز کوچک قرمز: 2 عدد
خیار خرد شده بزرگ: 1 عدد
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه: ½ پیمانه
گوجه فرنگی کوچک: 2 عدد
کاهوی برگ برگ شده جهت تزئین: یک بوته کوچک
مواد لازم جهت تهیه سس تبوله:

خردل: 2 قاشق چایخوری
موسیر: 1 عدد متوسط
روغن زیتون: ⅔ پیمانه
سرکه انگور: ½ پیمانه
فلفل: 1 قاشق غذا خوری
نمک: 2 قاشق غذا خوری
طرز تهیه تبوله لبنانی با سس مخصوص:


1. در یک کاسه متوسط، آب جوش و بلغور گندم را می ریزیم و هم می‎ زنیم. روی آن را می پوشانیم و برای مدت 30 دقیقه کنار می گذاریم. پس از نیم ساعت آن را آبکشی می کنیم به طوری که تمام آب آن گرفته شده و خشک شود.

2. تمام سبزیجات را می شوییم و پس از خشک شدن آنها را ساطوری کرده، خرد می کنیم. بلغور آب گرفته را دوباره در کاسه می ریزیم و جعفری خرد شده، نعنای خرد شده، پیازچه خرد شده، پیاز خرد شده، خیار رنده شده و آب لیمو را روی آن می ریزیم.

3. سپس 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون را به آنها اضافه می کنیم. آنها را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم.

4. پوست موسیر را می گیریم و سپس آن را ریز خرد می کنیم. در یک کاسه دیگر، موسیر خرد شده، خردل، سرکه و ½ قاشق چایخوری نمک را می ریزیم و آنها را کاملاً مخلوط می کنیم.

5. سپس باقی مانده روغن زیتون را به آهستگی و به طور مداوم و پیوسته به آن می افزائیم و مرتباً با همزن دستی مخلوط می کنیم تا کاملاً مواد حل شده و یکدست شوند. این مواد را با کمی نمک و فلفل مزه دار می کنیم.

6. چند برگ کاهو در یک دیس می چینیم و سپس تبوله را روی آن به صورت کومه می ریزیم.

7. سپس گوجه های کوچک را از وسط دو نیم کرده و آنها را روی تبوله می ریزیم.

8. سپس ¼ پیمانه از سس را روی گوجه ها می دهیم و کمی فلفل روی آن می پاشیم و باقیمانده سس را در یک ظرف مناسب ریخته و هنگام سرو، سس را کنار آن می گذاریم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۷:۳۸ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

انواع غذای عربی؛ حمص خوشمزه و سالاد فتوش

کسانی که علاقمند به چشیدن غذاهای متنوع و رستوران گردی هستند، حتما می دانند که کشورهای عربی غذاهای مختلف و خوش طعمی دارند و از تنوع غذایی زیادی برخوردارند.در همین راستا امروز ما قصد داریم چند نوع غذای معروف عربی را به شما معرفی کنیم و طرز تهیه آن را آموزش دهیم.
برترین ها: کسانی که علاقمند به چشیدن غذاهای متنوع و رستوران گردی هستند، حتما می دانند که کشورهای عربی غذاهای مختلف و خوش طعمی دارند و از تنوع غذایی زیادی برخوردارند.

آشنا شدن با غذاهای محبوب کشور های عربی زمان زیادی می طلبد اما در همین راستا امروز ما قصد داریم به لبنان، این کشور غنی از لحاظ تمدن و فرهنگ و هنر سفر کنیم و غذاهای متنوعش را امتحان کنیم و تجربیاتش را با شما در میان بگذاریم.

1. حمص یا هوموس | Hummus

 

این خوراک خوشمزه ی لبنانی نوعی غذای کرم مانند است که با آرد نخود یا نخود، روغن کنجد و ادویه های مخصوص پخته می شود ، این خوراکی لذیذ که نامش با نام لبنان عجین شده است رنگی نخودی یا سفید دارد و نزد لبنانیان بسیار محبوب است، پیشنهاد می کنیم اگر مسافر لبنان هستید حتما طعم واقعی حمص را در این کشور امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه حمص:

نخود خام:۲۰۰ گرم
ارده کنجد: ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
سیر: ۱ حبه
لیموترش: ۱ الی ۲ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه حمص:

1. اول از همه باید از شب قبل نخود رو خیس کنیم و چند بار هم آبش عوض کنیم تا هم نفخش بره و هم زودتر بپزه.

2. حالا نخود هایی که خیس خورده بودن رو آبکش کرده و با حدود ۱ الی ۲ لیوان آب میپزیمشون.

3. بعد از پخت نخود رو آبکش میکنیم تا آب اضافیش بره، حدود ۱/۳ لیوان از آب نخود رو نگه میداریم.

4. حالا نخود رو همراه یک حبه سیری که داریم داخل غذا ساز میریزیم تا به حالت پودری در بیان.

5. بعد داخل یه کاسه دیگه ارده، روغن زیتون، آب لیموترش، به مقدار کافی نمک و فلفل رو با قاشق خوب با هم مخلوط میکنیم.

6. نخود و سیر پودر شد رو بهش اضافه کرده و مواد رو خوب با هم مخلوط میکنیم تا یکنواخت با هم مخلوط بشن در صورتی که مخلوط خیلی خشک بود اون ۱/۳ پیمونه آب نخودی که نگه داشتیم رو کم کم اضافه میکنیم تا مخلوط یکم نرم تر بشه حتما لازم نبست همه آب رو بریزیم هر وقت کمی نرم شد کافیه. چون قراره مخلوط باز درون غذاساز بره تا کرمی بشه بنابراین بهتره خیلی سفت نباشه.

7. حالا مجددا مواد رو داخل غذاساز میریزیم و چند پالس میزنیم البته باید حوصله به خرج بدیم و گاهی مواد رو با قاشق زیرو رو کنیم و دوباره غذا ساز رو روشن کنیم تا حمص کرمی و یکنواخت و خوشرنگمون درست بشه.

8. حالا حمص ما حاضره و کافییه داخل ظرف سرومون بریزیم و کمی روغن زیتون هم روش بریزیم.


2. سالاد تبوله| Tabbouleh Salad

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۶:۰۰ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

خوراک میگو با سس سویا؛ این غذای خوش عطر

این موجودات خوشمزه بوی بدی نمی‌دن، ولی خیلی‌ها از بوی زهم میگو همیشه شکایت می‌کنند و یکی از دلایلی که این غذا‌های مفید را توی جدول هفتگی غذایشون جا نمی‌دن همینه، در این مطلب به شما یک روش جدید یاد میدیم که بوی میگو رو کامل میگیره با ما همراه باشید.
برترین ها: برای من که عاشق میگو و ماهی هستم این موجودات خوشمزه بوی بدی نمی دن ولی خیلی ها از بوی زهم میگو همیشه شکایت می کنند و یکی از دلایلی که این غذاهای مفید را توی جدول هفتگی غذایشون جا نمی دن همینه، در این مطلب به شما یک روش جدید یاد میدیم که بوی میگو رو کامل میگیره با ما همراه باشید.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۴:۳۵ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

طرز تهیه کمپیر؛ سیب زمینی سرخ کرده با پوست و پنیر و ژامبون

شاید پس از تهیه سیب زمینی سرخ کرده با پوست و پنیر و ژامبون این پیش غذای لذیذ، آن را در فهرست محبوب‌ترین غذاهایتان قرار دهید. در این مطلب طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم. با ما در ادامه همراه باشید.
وب‌سایت نمناک: شاید پس از تهیه سیب زمینی سرخ کرده با پوست و پنیر و ژامبون این پیش غذای لذیذ، آن را در فهرست محبوب‌ترین غذاهایتان قرار دهید. در این مطلب طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

مواد لازم:


سیب زمینی متوسط: 6 عددسیب زمینی سرخ کرده با پوست
روغن زیتون
روغن کانولا
نمک و فلفل
ژامبون:6 برش نازک
پنیر رنده شده چدار:150 گرم
خامه ترش:نصف پیمانه
پیازچه:ریز خرد شود

طرز تهیه:

1. ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید و آن ها را با هر روشی که دوست دارید (فر یا مایکروویو) بپزید. اگر می خواهید با فر بپزید روی سیب زمینی ها را روغن زیتون بمالید و آن ها را درون فر به مدت یک ساعت با حرارت 400 درجه فارنهایت قرار دهید تا درون آن ها خوب پخته شود و اگر از مایکروویو استفاده می کنید روی آن ها را روغن زیتون بمالید وهر سیب زمینی را روی حداکثر حرارت به مدت 5 دقیقه بپزید.

2. همزمان با پختن سیب زمینی ها، قطعات ژامبون را درون یک تابه با مقداری روغن، روی حرارت متوسط به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که ترد شوند حرارت دهید. با استفاده از دستمال خشک کن آشپزخانه روغن های اضافی ژامبون را بگیرید، سپس آن ها را خرد کنید.

3. سیب زمینی ها را از درون فر خارج کرده و بگذارید به اندازه کافی خنک شوند، سپس آن ها را از درازا به دو قسمت تقسیم کنید و با استفاده از قاشق درونشان را تا نیم سانتی متر مانده به پوست خارج کنید.

4. درجه فر را تا 450 درجه فارنهایت افزایش داده و بیرون و درون سیب زمینی ها را روغن کانولا بمالید و و به مقدار لازم روی آن ها نمک بپاشید وهر طرف آن ها را به مدت 10 دقیقه درون فر حرارت دهید سپس آن ها را از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شوند.

5. سیب زمینی ها را روی شبکه سیمی فر قرارداده و درون آن ها را فلفل و پنیر چدار و ژامبون سرخ کرده بریزید و آن ها را 2 دقیقه دیگر یا تا زمانی که پنیر آن ها ذوب شود حرارت دهید.

6. سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و آن ها را درون ظرفی که از قبل آماده کرده اید قرار داده و روی هر کدام از آن ها، مقداری خامه ترش بریزید سپس روی خامه ها را به عنوان لایه آخر، مقداری پیازچه قرار دهید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۳:۰۴ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

دستور پخت همبرگر استروگانف؛ غذایی رژیمی

در این مطلب قرار است دستور پخت همبرگر استروگانف را به شما بیاموزیم. این غذا علاوه بر طعم فوق العاده اش، بسیار مقوی و سرشار از مواد مغذی است.
وب‌سایت دکتر کرمانی: در این مطلب قرار است دستور پخت همبرگر استروگانف را به شما بیاموزیم. این غذا علاوه بر طعم فوق العاده اش، بسیار مقوی و سرشار از مواد مغذی است.

اگر پاستا طرح دار خود را از نوع سبوس دار انتخاب کنید، کربوهیدرات این وعده غذایی سالمتر خواهد شد. دستور پخت همبرگر استروگانف علاوه بر کربوهیدرات، این غذا گوشت هم دارد که دارای پروتئین کامل است. کربوهیدرات ها به تنهایی موجب نوسان در قند خون هستند اما وقتی با فیبر، پروتئین و چربی های سالم مخلوط گردند، سریع وارد جریان خون نمی شوند و برایتان مشکل ایجاد می کنند. اگر به دنبال یک غذای گوشتی و البته رژیمی هستید دستور پخت همبرگر استروگانوف را از دست ندهید.

 مواد لازم برای تهیه همبرگر استروگانف

پاستا طرح دار: 226 گرم
روغن زیتون: یک قاشق چای خوری
گوشت گوساله چرخ کرده: 500 گرم ( کم چرب)
پیاز خرد شده: یک فنجان
سیر خرد شده: یک قاشق چای خوری
قارچ اسلایس شده: 226 گرم
آرد همه منظوره: دو قاشق غذا خوری
آب گوشت بدون چربی و کم نمک: یک فنجان
نمک: یک و یک چهارم قاشق چای خوری
فلفل سیاه: یک هشتم قاشق چای خوری
خامه ترش کم چرب: سه چهارم فنجان
آب گوشت: یک قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده تازه: سه قاشق غذا خوری

دستور پخت همبرگر استروگانف

1. پاستا را با توجه به دستور روی بسته اما بدون در نظر گرفتن روغن و نمک بپزید. سپس با آب سرد آب بکشید و خشک کنید.

2. روغن را در یک ماهی تابه بزرگ نچسب روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. گوشت را درون ماهی تابه قرار دهید و به مدت 4 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای رنگ شود تفت دهید، در طول پخت مرتب مواد را بهم بزنید.

3. پیاز، سیر و قارچ را به ماهی تابه اضافه کنید و به مدت 4 دقیقه یا تا زمانی که بیشتر مایعاتشان بخار شود، به پختن مواد ادامه دهید و مواد را مرتب بهم بزنید.

4. روی مواد آرد بریزید و به مدت یک دقیقه دیگر بپزید.

5. آب گوشت را درون ماهی تابه بریزید و به جوش بیاورید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید یک دقیقه یا تا زمانی که مواد غلیظ شدند بجوشد.

6. فلفل و نمک بزنید. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید.

7. خامه ترش و یک قاشق غذا خوری آب گوشت را روی غذا بریزید و بهم بزنید.

8. مواد را روی پاستا بریزید و سپس روی مواد، جعفری ها را بریزید. غذا آماده سرو است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۱:۵۲ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

آموزش کامل تهیه مرغ پر شده با اسفناج و پنیر فتا

آیا شما هم به دنبال دستور پخت غذایی سالم، خوشمزه، کم کالری و باب میل همه اعضای خانواده هستید؟ شاید تصور کردن همه این ویژگی ها باهم کمی سخت باشد اما ستور پخت این مطلب تمام ویژگی های مدنظر را با هم دارد.
وب‌سایت دکتر کرمانی: آیا شما هم به دنبال دستور پخت غذایی سالم، خوشمزه، کم کالری و باب میل همه اعضای خانواده هستید؟ شاید تصور کردن همه این ویژگی ها باهم کمی سخت باشد اما ستور پخت این مطلب تمام ویژگی های مدنظر را با هم دارد.

غذاهای سالم در ذهن بسیاری از افراد، غذاهایی با طعمی معمولی هستند که خوردن آنها بسیار رضایت بخش نیست اما اگر مواد غذایی درست انتخاب شده باشد یک شاهکار آشپزی را به سفره غذایی اضافه خواهید کرد. مرغ پر شده با اسفناج و پنیر یک غذای سالم با طعمی بی نظیر و ظاهری زیبا است.

مطمئنا با یک بار امتحان کردن آن را به لیست غذایی خانواده اضافه می کنید. مرغ و پنیر دارای پروتئین های با کیفیت هستند و پنیر هم مقدار زیادی کلسیم دارد ( کلسیم نشان داده که در کاهش وزن موثر است ) اما اسفناج علاوه بر مواد مغذی فراوان، فیبر نیز دارد که سرعت رضایت از سیر شدن غذا را بالا می برد و کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت. این نوع غذاها قند خون را تنظیم می کنند و مناسب رژیم غذایی برای افراد دیابتی هستند. پس این دستور پخت ساده را امتحان کنید و به دوستانتان نیز پیشنهاد بدهید.

مواد لازم:

روغن زیتون: 1 قاشق غذا خوری
پیاز زرد خرد شده: 1 فنجان
شوید خرد شده: 2 قاشق غذا خوری
اسفناج: 140 گرم
پنیر فتا تکه تکه شده: 55 گرم ( حدود یک دوم فنجان )
سینه مرغ بدون پوست و استخوان: 4 قطعه ( 170 گرم )
نمک: یک دوم قاشق چای خوری
فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چای خوری
روغن زیتون: یک و یک دوم قاشق چای خوری

دستور پخت مرغ پر شده با اسفناج و پنیر فتا

1. تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون درون ماهی تابه بریزید. پیاز را اضافه کنید و 8 دقیقه بپزید. پیازها را هم بزنید. تابه را از روی حرارت بردارید.

2. شوید، اسفناج و پنیر فتا را اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه خنک شود.

3. هر قطعه سینه مرغ را از کنار یک برش افقی دهید تا به حالت یک پاکت در بیایند. هر کدام از پاکت ها را به صورت مساوی با ترکیب اسفناج پر کنید.

4. پاکت ها را با خلال دندان ببندید. سپس با نمک و فلفل چاشنی بزنید.

5. تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. یک و یک دوم قاشق چای خوری روغن زیتون به ماهی تابه اضافه کنید. مرغ ها را داخل ماهی تابه قرار دهید و به مدت 4 دقیقه بپزید.

6. مرغ ها را برگردانید، درب ماهی تابه را بگذارید. حرارت را تا متوسط پایین بیاورید. سپس تا زمانی که مرغ ها کاملا بپزند ( به مدت 5 دقیقه ) روی حرارت نگه دارید.

7. غذای شما حاضر و آماده سرو کردن است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۰:۴۹ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

فرنچ برگر

 

مواد لازم:

آب پیاز: 50 گرم
سس کچاپ: 50 گرم
خردل: یک قاشق سوپخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
سیر ساطوری کرده: یک حبه
راسته و فیله گوساله: (چرخ کرده) 500 گرم
روغن زیتون: 2 قاشق سوپخوری
نان همبرگر: 4 عدد
کاهو و گوجه فرنگی: به میزان لازم
پنیر گودا: 4 ورق
پیاز حلقه ای تفت داده: 1 عدد کوچک
ریحان: یک دسته کوچک
سیب زمینی سرخ کرده: به میزان لازم
طرز تهیه برگر فرانسوی:

1. آب پیاز، سس‌ها،‌ نمک، فلفل و سیر را با یکدیگر مخلوط کرده و به گوشت اضافه کنید و ورز دهید.

2. آن گاه بار دیگر گوشت را با دنده ریزتر چرخ کنید تا کاملاً یکدست شود.

3. حالا گوشت را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس هر بار قدری از گوشت را برداشته، در دست فرم دهید و در تابه مناسبی با روغن سرخ کنید.

4. سپس نان ها را باز کنید و به ترتیب کاهو، گوجه، برگر سرخ کرده، پنیر گودا، پیاز و ریحان را بچینید و در صورت تمایل با سیب‌زمینی و ریحان بیارائید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۹:۴۸ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

ترکِی برگر

 

مواد لازم:

گوشت بوقلمون (چرخ کرده، کم چرب) : 570 گرم
فلفل دلمه ای قرمز (کباب شده و پوست و دانه های آن جدا گردد و ریز خرد شود) : یک عدد
آویشن : 2 قاشق چاخوری
پنیر فتا(خرد شده ) : نصف فنجان
سیر (له شود یا نصف قاشق چایخوری پودر سیر ) : 2 حبه
ارگانو خشک (یا2 قاشق چایخوری ارگانو تازه ) : یک قاشق چایخوری
پودر پیاز : یک قاشق چایخوری
فلفل قرمز تند(اختیاری) : یک چهارم قاشق چایخوری
نان همبرگر : به تعداد لازم
طرز تهیه ترکی برگر:

1. در یک کاسه ی بزرگ گوشت چرخ کرده را با فلفل کباب شده ،پنیر فتا،سیر، ارگانو، پودر پیاز و فلفل قرمز مخلوط کنید.

2. برای طعم دار نمودن برگر مقداری فلفل سیاه به این مواد بیافزاید.

3. مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید

4. از هر قسمت یک کلوچه یا برگر بسازید.

5. برگرها را در تابه ای که با مقداری روغن اسپری شده است و بروی حرارت متوسط گرم شده سرخ کنید.

6. شما می توانید سینی گریل را اندکی چرب کنید و برگرها را گریل کنید(گریل زغالی یا گازی ).

7. هر طرف برگرها را 5 دقیقه بپزید طوریکه وسط آنها صورتی رنگ نباشد.(اجازه دهید خوب سرخ شوند).

8. در نهایت برگرهای سرخ شده را داخل نان همبرگر گذاشته و با گوجه و خیار شور و کاهو تزئین کرده و سپس سرو کنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۹:۰۰ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

رویال برگر

 

مواد لازم:

گوشت: نیم کیلو (چرخ کرده با دنبه)
تخم مرغ: ۱عدد
پیاز: ۴عدد
سیر: ۲حبه
آرد سوخاری: به میزان لازم
پودر سیر: ۲قاشق مربا خوری
پودر موسیر: ۱قاشق مربا خوری
نمک: به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم
نان همبرگر: به میزان لازم
پنیر چدار: به میزان لازم
قارچ: ۲لیوان (خرد شده)
ژامبون مرغ: به میزان لازم
طرز تهیه رویال برگر:

1. جهت تهیه ساندویچ رویال برگر ابتدا سیر و ۱عدد پیاز را رنده کرده و با هم مخلوط کنید و به آنها مقداری نمک اضافه کرده و آب اضافی آنها را بگیرید و به همراه تخم مرغ ،پودر سیر،پودر موسیر و فلفل به گوشت اضافه کرده و خیلی خوب ورز دهید.

2. بعد از ورز دادن گوشت شروع به اضافه کردن آرد سوخاری کنید. آرد را کم کم به گوشت اضافه کرده و هربار آن را به خوبی ورز دهید .

3. اضافه کردن آرد را تا زمانی که بتوانید به گوشت شکل دهید ادامه دهید. اما مراقب باشید که زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از طبخ خشک نشود.

4. گوشت آماده شده را به قسمت های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل یک دایره در آورید ، دایره های آماده همبرگر را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار داده و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید.

5. پیازهای باقی مانده را به صورت حلقه های نازک خرد کنید و در مقداری کره تفت دهید تا نرم شود سپس قارچ های خرد شده را اضافه کنید ، مقداری نمک و فلفل بزنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

6. مقدار کمی روغن داخل تابه بریزید ، همبرگر را داخل ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شود .وقتی دو طرف همبرگر سرخ شد۱تا۲ ورقه پنیر را روی همبرگر قرار دهید تا با حرارت همبرگر پنیر آب شود ، همبرگر پنیری را داخل نان بگذارید و روی آن ۲ ورقه ژامبون قرار دهید.

7.روی ژامبون مقداری قارچ بریزید و با کاهو ، گوجه ، خیار شور و … ساندویچ را پر کنید و در انتها با سس ساندویچ یا هر سس دیگری که دوست دارید ساندویچ را سرو کنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۸:۲۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)