قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی .

قیمت خرید فروش مربا ترشی سبزی خانگی

ورود سامسونگ به دنیای ارزهای دیجیتالی


شفقنا اقتصادی_ به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ نیز قصد دارد به عرضه و انتشار یک کیف پول مجازی مبتنی برای ارزهای دیجیتال رمزپایه روی بیاورد.

به گزارش شفقنا اقتصادی، با توجه به اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان، کاربران زیادی به استخراج و سرمایه گذاری در آنها روی آورده و از این طریق سعی دارند که ثروت هنگفتی را به جیب بزنند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت phonearena حاکی از آن است که شرکت سامسونگ هم زمان با معرفی و عرضه گوشی جدید و پرچمدار گلکسیاس ۱۰ تصمیم گرفته است یک کیف پول مجازی مبتنی بر پلت‌فرم بلاک چین را نیز عرضه و ارائه کند تا بدین ترتیب نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به رمز ارزها را به سمت و سوی خود جلب کند.

تصاویر و گزارش‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده به وضوح نشان می‌دهد که سامسونگ نیز به منظور عقب نماندن از میدان رقابت تنگاتنگی که میان غول‌های تکنولوژی در جهان برای ورود به صنعت ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین در گرفته است، سعی دارد به کاربران گوشی و محصولات خود این امکان را بدهد تا از درگاه و پلت‌فرمی ایمن به استخراج و سرمایه گذاری رمزارزهای موردنظر خود بپردازند و در کیف پول مجازی خود نگهداری و استفاده کنند.

انتظار می‌رود که سامسونگ در جریان رویدادی در تاریخ ۲۰ فوریه سال جاری میلادی از جدیدترین گوشی پرچمدار خود یعنی گلکسی اس ۱۰ رونمایی کند.

فناوری ارزهای دیجیتالی رمز پایه همچون بیت‌کوین یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و هم‌چنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌مانند. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی که معمولاً کارت گرافیک موجود در ابررایانه‌هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

گفته می‌شود ارزهای دیجیتالی رمز پایه غیرقابل هک هستند و باید به‌صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلت فرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

بسیاری از کشورهای جهان در ابتدا در تلاش بودند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند؛ چراکه آن‌ها بر این باورند بیت کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز هم‌چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضائی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. این درحالیست که برخی دیگر از کشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کرده‌اند.

طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری هم‌چون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

بیت‌کوین از سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و به‌تدریج به مشهورترین ارز دیجیتالی در سراسر جهان که ارزش بسیار بالایی پیدا کرد، تبدیل شد.

ایسنا نوشت: غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن های مختلف در جهان در طول مدت یک سال گذشته، به سمت و سوی عرضه پلت‌فرمی برای استخراج و نگهداری ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده روی آورده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۶:۴۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

راه حل جبران کسری بودجه دولت

شفقنا اقتصادی – یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: اگر نرخ دولتی از ۴۲۰۰ تومان به ۸۰۰ تومان افزایش یابد، کمک می‌کند تا کسری بودجه دولت کاهش یابد و از این طریق نقدینگی کنترل و نرخ تعادلی ارز کاهش یابد.

علی سعدوندی در مورد گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر افزایش نرخ ارز تخصیصی برای کالاهای اساسی از ۴۲۰۰ تومان به ۸ هزار تومان گفت: مسئله نخست در این موضوع این است که وقتی ارز سوبسیدی یا بهتر است گفته شود رانتی، به کالاهایی تخصیص داده می‌شود قیمت آن کالاها در بازار آزاد به نرخ ارز آزاد تعیین خواهد شد یعنی این چنین نیست که اگر ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کالاهایی تخصیص دادیم، قیمت آن کالا در بازار بر اساس همان ۴۲۰۰ تومان باشد. در واقع دولت با تعیین نرخ ارز دولتی یا ترجیحی زیر نرخ ارز بازار آزاد موجب توزیع رانت میان واسطه‌ها شده است. در واقع این سیاست تاثیری در رفاه عامه نداشته بنابراین محکوم و محتوم به شکست است.
 وی ادامه داد: اگر ارز ترجیحی از ۴۲۰۰ تومان به ۸ هزار تومان افزایش یابد با توجه به اینکه تخصیص ارز در نرخ ۸ هزار تومان ادامه خواهد داشت  موجب افزایش نرخ تعادلی ارز نخواهد شد به دلیل آنکه، افزایش نرخ ارز در بلندمدت ناشی از افزایش نقدینگی است که آن نیز مرتبط با کسری بودجه دولت است. بنابراین اگر نرخ دولتی از ۴۲۰۰ تومان به ۸ هزار تومان افزایش یابد کمک می‌کند تا کسری بودجه دولت کاهش یابد و از این طریق نقدینگی کنترل و نرخ تعادلی ارز کاهش یابد.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: از همین رو بنده پیش‌بینی می‌کنم در صورت اجرای این سیاست نرخ ارز در سال آینده تقریباً در حدود نرخ امسال باشد اما اگر دولت تصمیم بگیرد نرخ ارز را در ۴۲۰۰ تومان، ۵۶۰۰ یا ۵۸۰۰ تومان نگه دارد به دلیل کسری بودجه بالای دولت، متاسفانه در سال آینده شاهد افزایش نرخ ارز و تورم شدید خواهیم بود.
 
سعدوندی در مورد تاثیر تورم احتمالی این سیاست گفت: این نوع سیاست‌ها که در ظاهر سیاست‌های تورم‌زا هستند اگر به پیچیدگی‌های اقتصادی آن دقت شود در واقع ضد تورمی هستند، سیاست‌هایی که در کوتاه‌مدت موجب افزایش قیمت کالاها و خدمات دولتی می‌شوند به شرط جلوگیری از بریز و بپاش‌ها، موجب کاهش تورم در بلندمدت می‌شود. نباید فراموش کرد که تثبیت نرخ ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تاثیری در کنترل نرخ تورم نداشته است و یک سیاست اشتباهی بود که اجرا شده است.
 
سعدوندی افزود: اگر بنا باشد از اهرم ارزی استفاده شود نرخ ارز بازار آزاد باید کنترل شود، متاسفانه ما در ابتدای امسال  بازار آزاد را رها کرده و نرخ ارز دولتی را کنترل کردیم که این سیاست‌ نه در بلندمدت و نه در کوتاه‌مدت توفیقی در کنترل انتظارات تورمی ندارد، تنها و تنها رانتی است که در راستای رفاه بخشی از دلالان مرتبط با دولت پرداخت می‌شود.
 
این کارشناس بانکداری در مورد امکان عدم تثبیت نرخ در ۸ هزار تومان در آینده گفت: اگر نرخ ۴۲۰۰ تومانی در آن روز نیز با ۸ هزار تومان پرداخت شود نه تنها ۸ هزار تومان افزایش نمی‌یابد بلکه چه بسا کاهش نیز می‌یابد اما اگر دولت بنا داشته باشد عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی را کاملا متوقف کند آنگاه نرخ ارز ۸ هزار تومانی افزایش خواهد یافت بنابراین این بستگی به تعهد دولت در تنظیم بازار ارز دارد.
 
 ایلنا نوشت: این اقتصاددان در مورد انتقاد برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه این سیاست‌ها در راستای سیاست‌های نولیبرالی است‌‌، گفت: سیاست‌هایی که ما امروز اجرا می‌کنیم به ندرت در سایر کشورهای جهان اجرا می‌شود این سیاست‌ها تاثیری در رفاه و توسعه کشورها ندارد و تبعات و پیامدهای آن را در کشورهایی مانند ونزوئلا و زیمباوه می‌بینیم اما دلیل  اینکه به  سیاست‌های مبتنی بر علم اقتصاد برچسب نولیبرالی زده  می‌شود این است که معمولا در کشور ما برخی‌ افراد با راهکارهایی که اساس علمی دارند مشکل دارند و همواره به دنبال اجرای سیاست‌های هستند که حقوق خاصی را به گروه‌های خاصی اعطاء می‌کند.
 
وی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت علم اقتصاد در راستای رفاه و منافع عمومی است در حالی که گروه‌های خاص در جهت تخصیص منابع به اطرافیان خود هستند. پس مهمترین منتقدان رویکرد علمی به اقتصاد مردمی، ویژه خواران هستند.
انتهای پیام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۵:۲۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

سهمیه روزانه بنزین به هر ایرانی توافق نشدنفت، گاز و پتروشیمی

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز درباره نرخ بنزین تصمیمی گرفته نشده است، گفت: مجلس و دولت هنوز به یک مدل اجماعی برای تغییر نرخ بنزین نرسیدند.

غلامرضا تاجگردون با حضور در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه بودجه شامل دو بخش شرکت‌ها و موسسات و بودجه عمومی دولت است، افزود: بر اساس لایحه بودجه سال 98، بودجه عمومی دولت در سناریوی نخست با فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت به قیمت هر بشکه 54 دلار و درآمد 407 هزار میلیارد تومان و سناریوی دوم با فرض فروش نفت به قیمت بالاتر و درآمد 447 هزار میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا طرح اختصاص سهمیه روزانه 0.8 یا 1 لیتر بنزین به هر ایرانی، علیرغم اینکه به نفع دهک های پایین است و جبران افزایش قیمت هم در آن نهفته است، در مجلس توافق نشد، گفته که، هر چند این طرح به نفع فقرا همچون مشمولان کمیته امداد و بهزیستی است، ولی برای متوسط به بالا مشکلاتی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: از این مبلغ حدود 150 هزار میلیارد تومان پول نفت و حدود 150 هزار میلیارد تومان مالیات و گمرک و 50 هزار میلیارد تومان سایر درآمدهای دولت و حدود 50 هزار میلیارد تومان هم از طریق فروش اوراق مشارکت است.

تاجگردون افزود: در صورت افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت، از این 407 هزار میلیارد تومان، 310 هزار میلیارد تومان فقط برای پرداخت حقوق و مزایاست. 60 هزار میلیارد تومان هم برای فعالیت های عمرانی و بقیه برای حقوق جاری دستگاه هاست.

وی درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت گفت: این را مانند سال 97 به صورت پلکانی تصویب کردیم تا همه با هم برابر نباشند اما امسال دولت برای همه، 20 درصد افزایش حقوق را لحاظ کرده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه نرخ تورم امسال بالاست سعی می کنیم کف معافیت مالیاتی را بالاتر ببریم و حقوق حدود 2 میلیون و 700 هزار یا 3 میلیون تومان را از پرداخت مالیات، معاف کنیم که این موضوع چهارشنبه 10 بهمن تعیین تکلیف می شود.

تاجگردون درباره نرخ حامل های انرژی هم گفت: حدود 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد که از این میزان یارانه مربوط به انرژی از جمله ، آب، برق، نفت و بنزین و مانند آن تقریباً نزدیک به بودجه کل کشور است که این موضوع منطقی نیست اما نماینده ها و دولت ملاحظه مردم را می کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 90 هزار میلیارد تومان فرار­ مالیاتی­ داریم، گفت: تکالیفی برای دولت برای وصول این مالیات ها قرار دادیم.

غلامرضا تاجگردون در ادامه با بیان اینکه دولت و مجلس در پی افزایش نرخ مالیات نیستند، افزود: پایه های مالیاتی را باید گسترش دهیم .

وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی در کشورمان بسیار بالاست، ادامه داد: گروه گسترده معافیت های مالیاتی داریم که باید پالایش شود. لیستی را در حدود 200 تا 300 مورد در این زمینه تهیه کردیم تا دولت، آن ها را پالایش کند. این کار برای اصلاح ساختاری بودجه لازم است.

تاجگردون با بیان اینکه­ در سال آینده 21 میلیارد دلار درآمد نفتی داریم افزود: دولت می خواهد 14 میلیارد دلار آن را با نرخ 4 هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی­ اختصاص دهد و از این میزان حدود 6 میلیارد دلار فقط برای دارو و روغن اختصاص می یابد اما با این حال تورم و افزایش قیمت این کالاها تا 50 درصد است و این به معنای آن است کسانی که این ارز را دریافت کرده اند نفع آن را برده اند اما مردم فشار آن را تحمل کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بدهی های دولت حدود 282 هزار میلیارد تومان است و مطالبات او هم حدود 139 هزار میلیارد تومان است بنابراین خالص بدهی های دولت حدود 142 هزار میلیارد تومان است .

تاجگردون ادامه داد: دولت 79 هزار میلیارد تومان به اشخاص از جمله پیمانکاران و نیروگاه ها بدهکار است و 72 هزار میلیارد تومان به نهادهای عمومی غیر دولتی و 130 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم قابل توجهی از این بدهی را باید تهاتر کرد، اضافه کرد: دولت 79 هزار میلیارد تومان از اشخاص و 24 هزار میلیارد تومان از نهادهای عمومی و 34 هزار میلیارد تومان از بانک ها طلب دارد، این ترکیب مجموعه بدهی های حسابرسی شده است.

تاجگردون درباره افزایش وام ازدواج هم گفت: وام ازدواج به 30 میلیون تومان افزایش یافته است و اولویت پرداخت وام های قرض الحسنه باید به ازدواج باشد و سعی می کنیم این وام ها را پرداخت کنیم.

وی افزود: دولت در قالب طرحی در بودجه پیشنهاد داد که استانداران، سه دهک درآمدی را از دریافت یارانه حذف کنند اما کمیسیون تلفیق مجلس، آن را حذف کرد زیرا ممکن بود چالش ها و مشکلاتی ایجاد شود.

تاجگردون اضافه کرد: به علت محدودیت های تحریمی و نفتی تلاش شد بودجه سال 98 انقباضی تر شود و اینکه اصلاح ساختاری انجام شود اما دولت نتوانست این اصلاح ساختار را انجام دهد.

وی افزود: مجلس سعی می کند بودجه را مردمی تر و به اقشار ضعیف توجه کند.

 
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۴:۴۴ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۹۷/۱۱/۰۹

شفقنا اقتصادی_ قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان رسید.

به گزارش شفقنا اقتصادی،  در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز دوشنبه افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۴ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و  ۳۷۰  هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۷۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

بنابر گزارش تسنیم، هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۰۸.۱دلار معامله می‌شود.
برچسب ها: قیمت سکه, قیمت طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۳:۵۸ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

۲۶ حقیقت روانشناسی جالب در مورد رفتار انسان ها که احتمالا از آن ها خبر ندارید

دانستنی ها
 سبک زندگی
 سلامت
 
 
۴ نظر
http://rzto.ir/hc9
آگاهی از ابعاد وجودی خود یکی از جذاب ترین بخش های زندگی هر فردی می تواند به شمار بیاید. هر چه انسان خودش را بهتر و بیشتر می شناسد، بیشتر در جهت رفع اشکالات و تقویت نقاط قوت خود می کوشد و به این ترتیب، بیش از پیش به شخصیت دلخواه خود نزدیک گشته و احساس خوشبختی بیشتری را تجربه خواهد کرد.

حتی آگاهی از دلایل روانشناسی پنهان در رفتارها و واکنش هایی که در برابر کنش های دیگران داریم هم بسیار جالب است.

به همین خاطر، احتمالا برایتان جالب است تا با ۲۶ حقیقت جالب در مورد بشر آشنا شده و متوجه شوید که برخی از رفتارها و افکار ما از کجا منشا گرفته و چه رازهایی در خود نهان دارند.

برای این منظور در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۳:۳۲ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

با کافه و رستوران های معروف شهر مونیخ آلمان آشنا شویم

دانستنی ها
 گردشگری
 
 
بدون نظر
http://rzto.ir/17d4
مونیخ آلمان سومین شهر بزرگ این کشور و مرکز ایالت بایرن و پایتخت غول خودروسازی لوکس آلمانی ها یعنی BMW است و سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان عازم این شهر باستانی و تاریخی ژرمن ها می شوند تا گشتی در موزه ها، گالری ها، قصرهای مجلل و دیدنی های شهر زده و با بافت معماری آلمان غیر مدرن در یکی از دیدنی ترین شهرهای قاره سبز آشنا شوند. مونیخ آلمان همچون لیون فرانسه، مقصد شکم گردی اروپا بوده و توریسم  بلاگرهای زیادی این شهر را برای علاقمندان به نوشیدنی ها و غذاهای سنتی آلمان توصیه کرده اند. شهر مونیخ همچون سالزبورگ اتریش و پراگ چک، دیدنی های بسیار دارد که هفته ها برای تماشای آن و لذت بردن از اکو سیستم طبیعی و گردشگری آن وقت نیاز است.

سرویس گردشگری روزیاتو برای عزیزانی که قصد سفر به این شهر جذاب آلمان ها را دارند، شماری از کافه ها و رستوران های مطرحش را معرفی کرده است که میتوان در سفر به این شهر از آن ها استفاده کرد. با ما همراه باشید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۲:۵۶ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

شما «عصبی» هستید یا «عصبانی»؟

دانستنی ها
 سبک زندگی
 سلامت
 
 
بدون نظر
http://rzto.ir/17dh
عصبانیت یک احساس است. عصبی بودن یک ویژگی شخصیتی است. به این معنی که وقتی یک نفر عصبانی می‌شود لزوما فردی عصبی به حساب نمی‌آید. عصبانیت یک واکنش احساسی طبیعی نسبت به محرک‌هاست و هر فردی با هر ویژگی رفتاری و شخصیتی ممکن است عصبانی بشود. این یک حس کاملا طبیعی است.

اما عصبی بودن فرق دارد. وقتی از فرد عصبی صحبت می‌کنیم در حقیقت از کسی حرف می‌زنیم که در زندگی خود از دوران جنینی آسیب‌های جدی خورده است و امروز واکنش‌های عصبی از خود نشان می‌دهد و در حقیقت عصبی بودن، خصوصیت او شده است.

«عصبی» کیست؟

انسان های عصبی اغلب در دوران جنینی، نوزادی و کودکی مورد پرخاشگری، تنبیه، محرومیت، طرد شدگی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند. همین امر سبب می‌شود تا فرد در بزرگسالی عزت نفس و اعتماد به نفس کافی نداشته باشد و به  اختلالات شخصیتی دچار شود.

این افراد عموما خودشان را بی‌ارزش، نالایق، ناکافی و غیر دوست‌داشتنی می‌پندارند و  اطلاعات کافی نسبت به توانایی‌ها و استعداد‌های خود ندارند. حتی اگر بدانند که در زمینه‌ای استعدادی دارند هم اعتماد به نفس سالم و کافی ندارند که بتوانند آن را باور کنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۲:۱۳ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

با چند تست ساده و کاربردی، از وضعیت سلامتی خود باخبر شوید

سبک زندگی
 سلامت
 
 
بدون نظر
http://rzto.ir/17da
به گفته ی کارشناسان، ما برای آنکه بتوانیم به درستی از سلامت خود مراقبت کنیم، باید هر سال یک بار چکاپ کامل انجام دهیم. با این حال، در فاصله ی این چکاپ های سالیانه هم باید سلامت خود را کنترل کنید. برای این منظور، تست های مخصوصی وجود دارد که  می توانید از آن ها برای تشخیص بیماری های جدی استفاده کنید، حتی قبل از اینکه علائم اولیه ی این بیماری ها بروز پیدا کند. در ادامه به چند تست ساده می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید ریسک بروز بعضی از بیماری ها را در خود ارزیابی کنید و متوجه شوید که به درمان تخصصی نیاز دارید یا نه.

۱- بیماری قلبی و ریوی

 

انگشتان دست هایتان را مانند تصویر بالا، به شکل یک J سر و ته در آورید و ناخن هایتان را روی هم بگذارید. اگر بین ناخن هایتان یک لوزی کوچک می بینید، یعنی قلب و عروق تان از سلامت کامل برخوردارند.

اما اگر هیچ فاصله ای بین ناخن هایتان وجود نداشته باشد، این احتمالآً نشان دهنده ی چماقی شدن ناخن ها شما است. کلفت شدن انگشتان دست به این معنی است که خونی که در بدن شما جریان دارد، از اکسیژن کافی برخوردار نیست. کمبود اکسیژن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل بیماری قلبی عروقی، مشکلات ریوی و مشکلات معده ای روده ای.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۱:۳۶ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

راهنمای ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان پزشکی و دندانپزشکی خارج از کشور

علی زمانی ۲ ساعت پیش
دانستنی ها
 دانشگاهی
 
 
بدون نظر
http://rzto.ir/17dn
دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های خارج از کشور اگر قصد دارند پس از دانش آموختگی، در ایران در عرصه پزشکی مشغول به کار شوند، می بایست در دانشگاه های ارزشیابی شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل کرده و در آزمون جامع و مصاحبه در داخل کشور شرکت کنند. برای بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور این سوال مطرح می شود که مدارک آن ها پس از تحصیل چطوری ارزیابی می شود و چه فرآیندی دارد. ما قبلا  ۲۰۰ دانشگاه آسیایی، اروپایی و آمریکایی برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را معرفی کردیم که میتوانید در سرویس دانشگاهی روزیاتو به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

اما اگر میخواهید بدانید که روش های ارزشیابی مدارک علمی شما در حوزه بهداشت و  درمان چگونه است، راهنمای زیر را به دقت مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید، کامنت کنید تا بررسی شود.

حتما بخوانید:  راهنمای تحصیلی مجانی پزشکی در دانشگاه های آلمان

دانشگاه سنت جورج انگلستان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی پزشکی در اروپا است
با افزایش تقاضا برای تحصیل یا تکمیل تحصیلات در گروه علوم پزشکی در خارج از کشور ،‌هر ساله تعداد زیادی از هموطنان ما جهت تحصیل رهسپار خارج از کشور میگردند. در این راستا مرکز امور دانشجویی وزارت بهداشت با بررسی سطح علمی و آموزشی دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور ، لیست دانشگاه های دارایی اعتبار جهت تحصیل را هر ساله اعلام مینماید تا متقاضیان با انتخاب صحیح محل تحصیل ، در بازگشت به کشور جهت ارزشیابی مدرک تحصیل خود با مشکل مواجه نگردند. قابل ذکر است لیست دانشگاه های معتبر با بررسی های مستمر که در این خصوص به عمل میآید قابل تغییر است. لذا تغییرات بعمل آمده بصورت اصلاحیه یا مکمل این مجموعه منتشر میگردد که در بخش دانشگاهی روزیاتو مشاهده فرمایید.

اطلاعات ارزشیابی تحصیلی رشته های پزشکی را از معاونت آموزشی وزارت بهداشت بدست آورید: http://dme.behdasht.gov.ir
نکات مهم برای ارزشیابی مدارک دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی خارج از کشور

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۸:۳۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)

کودکانی با خلق و خوی حیوانی و وحشی (عکس)

سبک زندگی برای هر کس متفاوت است ایران ناز در طول تاریخ داستان هایی در مورد کودکان وحشی نوشته شده است. بسیاری از این داستان ها که بعدا تبدیل به فیلم و کارتون شده اند، غیرواقعی است.کودک وحشی به کودکی اطلاق می شود که از سنین بسیار پایین، دور از اجتماع انسانی زیسته است و از مراقبت و عواطف انسانی، رفتارهای اجتماعی و از همه مهم تر زبان بشری، چیزی نمی داند.

 

کودک وحشی؟!! شاید این ایده که کودکانی وجود داشته باشند که توسط حیوانات بزرگ شده اند تنها در کتاب های داستان و افسانه ها یافت شود. اما آیا تارزان ها فقط در دنیای قصه ها وجود دارند؟! آیا باور می کنید که کودک وحشی در دنیای واقعی نیز وجود داشته و هستند کودکانی که به هر دلیلی در کودکی توسط حیوانات و در دامان طبیعت وحشی بزرگ شده اند؟

 

شاید باورش سخت باشد اما واقعیت دارد. در ادامه این مطلب شما را با تعدادی کودک وحشی آشنا می کنیم که در کودکی در طبیعت رها شده و یا گم شده اند و توسط حیوانات به فرزندخواندگی قبول شده اند.

 

10- اوکسانا مالایا

 

 

 

در سال 1991، دختری به نام اوکسانا مالایا در میان دسته ای از سگ ها پیدا شد. وی زمانی که توسط تیم نجات پیدا شد هشت سال داشت در حالی که 5 سال قبل والدین الکلی اش فراموش کرده بودند او را به خانه ببرند. در نهایت وی برای این که بتواند گرم شود خود را به لانه ی سگی در آن نزدیکی ها رسانده و برای 5 سال آینده همراه با سگ ها ماند.

 

پس از سال ها دور بودن از جوامع انسانی، او خود را با تمامی خصوصیات و رفتارهای سگ ها وفق داده بود. اوکسانا روی چهار دست و پا راه می رفت، گوشت خام می خورد، پارس می کرد، بو می کشید و حتی زمانی که به نجات دهندگانش نزدیک شد نیز دندان هایش را نشان می داد.

 

کاملاً مشخص بود که سگ های دسته نیز او را یکی از خودشان فرض کرده و زمانی که نجات دهندگان سعی کردند او را با خود ببرند، بقیه سگ های گروه به این افراد حمله کرده و سعی در باز پس گرفتن اوکسانا داشتند. به دلیل مهارت های زبانی، اجتماعی و انسانی بسیار کم اوکسانا، تلاش های زیادی صورت گرفت و مدت زمان زیادی طول کشید

 

تا وی بار دیگر بتواند مانند یک انسان زندگی کند. او مجبور بود حرف زدن و راه رفتن روی پاهایش را از نو یاد بگیرد. در حال حاضر این دختر سابقاً وحشی هنوز در یک مرکز نگهداری از کودکان معلول و عقب مانده نگهداری شده و اوقات بیکاری خود را در همان مرکز به نگهداری از حیوانات می گذراند.

 

9- مارینا چاپمن

 

 

 

مارینا چاپمن در کلمبیا زندگی می کرد که در سن سه سالگی ربوده شده و در جنگل رها گردید تا بمیرد. وی که در جنگل تنها مانده بود به گروهی از میمون های کاپوچین برخورد کرد که پستانداران بسیار باهوشی هستند. به مدت 5 سال وی سبک زندگی این میمون ها اعم از خوردن، آشامیدن، رفتار و تعامل کردن را تقلید کرده و یاد گرفت.

 

در نهایت کاپوچین ها او را در گروه خود پذیرفته و روش پیدا کردن غذا در جنگل و دوری کردن از حیوانات شکارچی برای زنده ماندن را به او یاد دادند. در نهایت گروهی از شکارچیان او را پیدا کردند اما آن ها او را با خود به یک مسافرخانه برده و همانجا رها کردند. مارینا از آن جا موفق به فرار شد و اکنون در بریتانیا زندگی می کند و دو دختر نیز دارد. وی بعدها کتابی در مورد دوران زندگی خود با میمون ها نوشت.

 

8- پسری که توسط بزهای کوهی بزرگ شد

 

 

 

در سال 1990، یک پسر نوجوان در رشته کوه های آند در پرو پیدا شد و هیچ کس نمی دانست که او چگونه سر از کوهستان درآورده است. در نهایت مشخص شد که وی از سن هشت سالگی همراه با گروهی از بزهای کوهی بویم پرو زندگی می کند. وی در تمام این مدت با خوردن شیر بز و ریشه گیاهان و میوه های وحشی توانسته بود زنده بماند. او هیچ مهارت زبانی انسانی نداشت اما از طریق بع بع کردن با بزهای گروه ارتباط برقرار می کرد.

 

دست های او بسیار تغییر شکل داده و توان نگه داشتن چیزی را نداشتند. پوست کف دست ها و پاهای او نیز زخم های متعددی داشته و کاملاً کلفت و سخت شده بود.به دلیل راه رفتن روی چهار دست و پا به مدت نزدیک به یک دهه بسیاری از استخوان های او شکل عادی خود را از دست داده بودند. در نهایت وی را برای بازآموزی به کانزاس فرستاده و اسم او را دانیل گذاشتند.

 

7- روشوم پنگ ینگ

 

 

 

روشوم در یکی از جنگل های انبوه شمال شرقی کامبوج و زمانی که یک روستایی متوجه غیب شدن غذاهایش شد پیدا گردید. وی به روستای مجاور برده شد و آنجا پدرش بر اساس زخمی که روی صورتش بود او را شناخت. پدرش ادعا می کرد که روشوم حدود 20 سال پیش که تنها 8 سال داشت مفقود شده بود. وی در این مدت در طبیعت وحشی زندگی کرده و با حیوانات متعددی همراه شده بود،

 

از جمله میمون ها زیرا او شیوه رفتار و راه رفتن میمون ها را تقلید می کرد. وی قادر به صحبت کردن نبوده و هیچ لباسی نیز بر تن نداشت. وی بارها سعی کرد که بار دیگر به دورن جنگل فرار کند و هر بار خانواده اش مانع از این کار می شدند. وی در می 2010 در نهایت موفق شد فرار کرده و به درون جنگل برود. روشوم از آن زمان به بعد دیگر مشاهده نشده است.

 

6- وانیا یودین

 

 

 

وانیا یودین در سن هشت سالگی در آپارتمانی کوچک در روسیه با تعداد زیادی پرنده در قفس پیدا شد. مادرش با او مانند یکی از حیوانات خانگی اش رفتار می کرد و در این مدت نیز وی کاملاً رفتار پرندگان دست آموز را یاد گرفته و مانند آنان چهچهه می زد.از آن جایی که وی در تمام این مدت هیچ ارتباطی با انسان نداشت، زمانی که توسط نیروهای پلیس پیدا شد نمی توانست صحبت کند.

 

اگر چه مادرش هیچگاه با وی بدرفتاری نکرده و به او غذای کافی داده بود اما مراکز مراقبت از کودکان بد سرپرست حضانت او را از مادرش سلب کردند و او را برای بازپروری به مراکز ویزه این کار فرستادند. در نهایت در سال 2008 مادرش توانست حضانت از پسرش را بار دیگر بدست آورده و او را در یک مرکز روانشناسی بستری نماید تا بتواند مهارت های انسانی را یاد بگیرد.

 

5- لیوخا

 

 

 

در سال 2007، روستاییان منطقه کالوگا در مرکز روسیه گزارش دادند که پسربچه ای را در یک لانه ساخته شده از شاخه درختان در هوای یخبندان منطقه پیدا کرده اند. در نتیجه نیروهای پلیس به منطقه اعزام شدند و وقتی که سعی کردند او را نجات دهند، پسرک دندان هایش را به آن ها نشان داده و سعی می کرد آن ها را گاز بگیرد.

 

این کودک وحشی نمی توانست صحبت کند. در نهایت این پسربچه که به نظر 10 ساله می رسید اما به دلیل مشکلات تغذیه ای و رفتاری رشد کافی نکرده و بررسی ها نشان می داد که بیش از 10 سال سن دارد. ناخن های دست و پای او بسیار بلند و شبیه چنگال گرگ بوده و رفتاری کاملاً شبیه آن ها داشت.

 

این پسربچه در نهایت به بیمارستانی در مسکو منتقل گردید و پس از تمیز کردن و کوتاه کردن ناخن ها از وی نمونه خون گرفته شد. در نهایت پرسنل بیمارستان نام او را لیوخا گذاشتند. کاملاً مشخص بود که این پسربچه از شرایطش در بیمارستان ناراضی و ناراحت بوده و در نهایت پس از 24 ساعت از آنجا فرار کرد.

 

4- هادارا

 

 

 

در اوایل قرن بیستم میلادی، پسربچه ای دو ساله به نام هادارا در بیابان صحرا در آفریقا از والدینش جدا شد. این کودک بی هدف در صحرا راه می رفت و به نظر می رسید که هیچ شانسی برای زنده ماندن نداشته باشد اما در کمال ناباوری گروهی از شتر مرغ ها او را در گروه خود پذیرفتند. جالب این که شترمزغ ها به هیچ عنوان به انسان نزدیک نشده و رابطه خوبی با انسان ها ندارند. کودک وحشی بیش از 10 سال با خانواده شترمرغ ها زندگی کرده و در نهایت زمانی که 12 سال داشت به جوامع انسانی بازگردانده شد. او اکنون ازدواج کرده و بچه هایش بارها قصه های او در مورد دوران زندگی اش همراه با شترمرغ ها را شنیده اند.

 

3- جان سمبویا

 

 

 

جان سمبویا کودک وحشی دیگری بود که زمانی که تنها دو سال داشته و شاهد کشته شدن مادر به دست پدرش بود به دورن جنگلی در اوگاندا فرار کرد. وی با گروهی از میمون های سبز وروت روبرو شده و سه سال آینده را با آن ها زندگی کرد. بعد از این مدت وی توسط گروهی از شکارچیان پیدا شده و به زندگی انسانی بازگردانده شد. وی در ابتدای بازگشت به میان جوامع انسانی برای مدتی تنها غذاهای گیاهی خورده و نمی توانست روی پاهایش بایستد.

 

2- ایوان میشوکوف

 

 

 

ایوان میشوکوف یک پسربچه ی 4 ساله بود که از شهر مسکو فرار کرد و در جنگل توسط گروهی از سگ های وحشی پیدا شد. وی در نهایت به رهبر گروه سگ ها تبدیل شده و از مردم برای دسته سگ هایش غذا می گرفت. سگ ها نیز در طول روز از وی مراقبت کرده و در طول شب های سرد نیز او را گرم نگه می داشتند. مانند عاقبت داستان های اینچنینی، دو سال پس از زندگی ایوان با سگ ها، پلیس وارد عمل شده و با بازگرداندن وی به میان انسان ها باعث شد که وی بار دیگر زندگی با موجودات دو پا را یاد بگیرد.

 

1- پسربچه گربه ای

باورکردنی نیست که گروهی متشکل از هشت گربه ولگرد یک کودک انسان را در میان خود پذیرفته و مانند فرزند خود با او رفتار کنند. این کودک یک ساله در خیابان های آرژانتین پیدا شده و معلوم نیست که چه مدت آنجا رها شده بود اما گربه های ولگرد توانسته بودند او را زنده نگه دارند. آن ها دور این کودک حلقه زده و او را گرم نگه داشته بودند و غذای او را نیز تامین می کردند. حتی آن ها با لیس زدن نیز بدن او را تمیز می کردند. اطلاعات بسیار کمی در مورد جزییات این اتفاق باورنکردنی مخابره شده اما چیزی که انسان را متحیر می کند واقعیت ماجرا و مهربانی دسته ای گربه ی ولگرد است که جان نوزاد انسان را نجات می دهند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۷:۵۱ توسط:زهرا علی خوش موضوع: نظرات (0)