قيمت خريد فروش مربا ترشي سبزي خانگي قيمت خريد فروش مربا ترشي سبزي خانگي .

قيمت خريد فروش مربا ترشي سبزي خانگي

طرز تهيه لوف مرغ (مرغ قالبي) مرحله به مرحله

ميت لوف يكي از غذا‌هاي پرطرفدار آمريكاييه و از اسمش پيداس كه پايه اش از انواع گوشته اين غذاي راحت و خوشمزه معمولا داخل قالب‌هاي مستطيل شكل (loaf pan) داخل فر تهيه ميشه ما در اين مطلب طرز تهيه لوف مرغ رو براتون ميذاريم كه خيلي لذيذه و پيشنهاد ميكنيم حتما امتحانش كنين.
وب‌سايت دونفره - گلزار نورمحمديان: همون طور كه در مطلب آموزشي ميت لوف براتون گفتم. ميت لوف يكي از غذاهاي پرطرفدار آمريكاييه و از اسمش پيداس كه پايه اش از انواع گوشته اين غذاي راحت و خوشمزه معمولا داخل قالب هاي مستطيل شكل (loaf pan) داخل فر تهيه ميشه همون قالب هايي كه ما ازشون براي پخت كيك هاي مستطيلي يا نون تست استفاده ميكنيم.

پايه اين غذاي آسون و خوشمزه ميتونه انواع گوشت باشه از گوشت قرمز گرفته تا مرغ و بوقلمون و من در اين مطلب طرز تهيه لوف مرغ رو براتون ميذارم كه خيلي لذيذه و پيشنهاد ميكنيم حتما امتحانش كنين.

 

مواد لازم براي تهيه لوف مرغ

سينه مرغ: ۲ الي ۳ عدد حدود ۶۰۰ گرم
فلفل قرمز: ۳ عدد
فلفل سبز: ۴ عدد
آرد نان: ۱/۲ پيمانه
شير: ۱/۲ پيمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
روغن مايع: ۲ قاشق غذاخوري
سير رنده شده: ۲ قاشق چايخوري
پودر پاپريكا: ۱/۲ قاشق چايخوري
پياز: ۲ عدد
سس كچاپ: ۴ الي ۵ قاشق غذاخوري
آويشن: ۱/۲ قاشق چايخوري
نمك و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهيه لوف مرغ

1. براي تهيه لوف مرغ ابتدا بايد مرغ رو يا چرخ كنيم يا داخل غذاساز بريزيم تا كاملا ريز ريز و نرم و يكنواخت بشه.

 

2. حالا داخل يك كاسه بزرگ پيازايي كه داريم رو رنده ميكنيم. احتياجي به گرفتن آب پياز نيست.

 

3. همه ي مواد بجز سس كچاپ رو به پياز رنده شده اضافه كنين.

 

4. حالا مواد رو خوب ورز بدين تا يه مخلوط يكنواخت بدست بياد.

 

5. كف قالبتون رو چرب كنين و بعد مايه لوف مرغ رو داخل قالب بذارين و فشار بدين و سطحش رو صاف كنين.

 

6. در نهايت سس كچاپ رو به صورت يكنواخت روي سطخ مايه پخش كنين و قالب رو براي حدود سه ربع الي ۱ ساعت داخل فري كه از قبل روي دماي ۱۸۰ درجه گرم كردين بذارين تا مرغ خوب بپزه و مزه ها به خورد هم برن.

 

7. حالا لوف مرغ لذيذ شما حاضره … نوش جان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۴:۴۸ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

ناسي‌لماك؛ غذاي ملي مالزي

ناسي‌لماك يكي از پرطرفدارترين غذاهاي مالزي است كه به‌عنوان غذاي ملي اين كشور محسوب مي‌شود. عطر و بوي اين غذا يكي از نكات مثبت آن است كه‌ انگيزه خوردنش را چندبرابر مي‌كند.
روزنامه فرهيختگان: ناسي‌لماك يكي از پرطرفدارترين غذاهاي مالزي است كه به‌عنوان غذاي ملي اين كشور محسوب مي‌شود. عطر و بوي اين غذا يكي از نكات مثبت آن است كه‌ انگيزه خوردنش را چندبرابر مي‌كند. البته ظاهر آن هم كمي متفاوت از غذاهاي ديگر است و همين‌ باعث مي‌شود افراد كنجكاو شوند آن را بچشند. در يكي از رده‌بندي‌هاي جهاني، اين غذا جزء 10 صبحانه برتر بين‌المللي سالم جاي گرفته است.

مواد لازم براي تهيه يك‌ پرس

برنج تايلندي يك پيمانه
شيرنارگيل دو ليوان
كره‌حيواني: به ميزان لازم
زعفران به مقدار لازم
فلفل‌دلمه‌اي رنگي يك عدد
ميگوپفكي 120 گرم
پيازچه و تره‌فرنگي: به ميزان لازم

طرز تهيه

1. برنج را بگذاريد به مدت 12ساعت با شيرنارگيل خيس بخورد و پس از آن مانند برنج ايراني، روي گاز بجوشد و آبكش كنيد.

2. سپس برنج را داخل يك ظرف تفلون با كره‌حيواني و كمي زعفران تفت دهيد.

3. فلفل‌دلمه‌اي را به صورت خلالي خرد كرده و در كره تفت دهيد.

4. ميگوپفكي‌ها را هم داخل كره تفت دهيد تا نرم و سرخ شوند.

5. فلفل را به ميگوها اضافه كنيد و با هم تفت دهيد. از طرف ديگر، تره‌فرنگي و پيازچه خرد‌شده را هم در كره تفت دهيد تا نرم شوند و سپس به ميگو و فلفل اضافه كرده و مخلوط كنيد.

6. برنجي را كه آبكش كرده‌ايد داخل قالب بريزيد و كمي كه بالا آمد، قسمتي از اين مواد تركيب‌شده را لاي برنج ريخته و بخشي از آن را هم براي تزئين نگه داريد و در انتها، برنج باقي‌مانده را هم روي موادتان بريزيد.

7. فر را حدود يك‌ربع قبل با دماي 80 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد و قالب برنج را به مدت 10 دقيقه داخل آن قرار دهيد تا بپزد.

8. مراحل پخت كه كامل شد، برنج را از قالب خارج كنيد و داخل ظرف بگذاريد. سپس باقي‌مانده موادي را كه از قبل نگه داشته‌ايد، براي تزئين در اطراف برنج و روي آن بريزيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۳:۴۸ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

دستور تهيه موساكا؛ غذاي خوش طعم يوناني

موساكا يه غذاي خوش طعم و لذيذ يونانيه و از اونجايي كه مواد تشكيل دهنده و طعمش خيلي با ذائقه ما ايراني ها جوره، اينجا هم كلي طرفدار داره. در اين مطلب طرز تهيه اين موساكاي خوشمزه رو براتون ميذارم تا در صورتي كه هنوز امتحانش نكردين درستش كنين، نوش جونش كنين و عاشقش بشين
وب‌سايت دونفره - گلزار نورمحمديان: موساكا يه غذاي خوش طعم و لذيذ يونانيه و از اونجايي كه مواد تشكيل دهنده و طعمش خيلي با ذائقه ما ايراني ها جوره، اينجا هم كلي طرفدار داره. در اين مطلب طرز تهيه اين موساكاي خوشمزه رو براتون ميذارم تا در صورتي كه هنوز امتحانش نكردين درستش كنين، نوش جونش كنين و عاشقش بشين.

 

مواد لازم براي تهيه موساكا يوناني

سيب زميني متوسط: ۴ عدد
بادمجان: ۵ عدد
گوجه فرنگي: ۴ عدد
فلفل دلمه اي: ۱ عدد
پياز: ۱ عدد
گوشت چرخ كرده: ۱۵۰ گرم
سير: ۳ الي ۴ حبه
رب گوجه فرنگي: ۲ قاشق غذاخوري
سس سفيد: ۱ و نيم پيمانه
تخم مرغ: ۲ عدد
پنير پيتزا به مقدار لازم
نمك، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهيه موساكا يوناني

1. براي تهيه موساكا بايد سيب زميني ها رو بپزيم و براي اينكه زودتر بپزن كافيه پوستشون رو بكنيم و از وسط نصفشون كنيم و بذاريم داخل قابلمه تا بپزن.

 

2. بادمجون هارو هم كه پوست كنده و ورقه اي بريديم به نمك آغشته ميكنيم و ميذاريم براي نيم ساعت بمونن تا تلخيشون بره و بعد سرخشون ميكنيم.

 

3. حالا نوبت مايه گوشتيه پس پياز رو رنده يا خورد كرده و با روغن تفت ميديم و وقتي كمي سبك شدن زرچوبه و فلفل هم ميزنيم و اجازه ميديم تا پياز طلايي بشه.

 

4. حالا فلفل دلمه اي رو كه خورد كرديم و سير خورد شده رو هم اضافه ميكنيم و مواد رو تفت ميديم تا فلفل و سير هم نرم بشن.

 

5. بعد رب رو اضافه ميكنيم و مواد رو تفت ميديم تا رب هم ازخامي در بياد.

 

6. در نهايت گوشت چرخي رو هم اضافه كرده و تفت ميديم تا گوشت كاملا بپزه.

 

7. گوجه هارو نصف كرده و با حدود يك سوم ليوان آب داخل مخلوط كن ميريزيم تا پوره بشن.

 

8. درنهايت گوجه رو به مايه گوشتي اضافه كرده و مخلوطشون ميكنيم.

 

9. حالا اجازه ميديم تا مايه كاملا بپزه و تنگ آب بشه.

 

10. اينجا فقط ميمونه تهيه سس موساكا و چيدن مواد. براي موساكا به سس سفيد احتياج داريم كه قبلا در مطلب «سس بشامل با طعم سير » طرز تهيه اين سس آورده شده است. وقتي سس حاضر شد همونطور كه هنوز داغه و حرارت هم ملايمه يكي از تخم مرغ هارو داخلش ميشكنيم و سريع با هم همشون ميزنيم.

 

11. بعد تخم مرغ دوم رو اضافه كرده و باز مواد رو خوب مخلوط ميكنيم.

 

12. حالا سس موساكا هم حاضره.

 

13. در نهايت مواد رو لايه لايه داخل ظرف نشكن مخصوص فر ميچينيم. ابتدا كف ظرف رو چرب ميكنيم و يك لايه سيب زميني پخته كه حلقه حلقه بريديم ميچينيم. بهتره كمي نمك هم روي سيب زميني پخته بپاشيم. حالا نوبت مايه گوشتيه. بعد بادمجون سرخ كرده. دوباره سيب زميني. حالا يه لايه از سسي كه آماده كرديم و در نهايت كل سطح سس رو با پنير پيتزا ميپوشونيم و ظرف رو براي مدت سه ربع داخل فر ميذاريم تا مزه مواد به خورد هم بره و پنير هم كاملا آب بشه. در نهايت براي ۵ الي ۱۰ دقيقه گريل رو روشن ميكنيم تا سطح پنير برشته بشه.

 

14. اينم از موساكاي لذيذ ما آماده براي سرو … نوش جان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۲:۳۶ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

5. سالاد فتوش| Fattoush Salad

 

اين سالاد هم ريشه اي عربي- تركي دارد و بيشتر جز سالادهاي لبناني به حساب مي آيد. قدمت درست كردن اين سالاد به زمان عثمانيان باز مي گردد و طرفداران بسياري در بين دوستداران غذاهاي عربي دارد. سالاد فتوش از تركيب سبزيجات تازه و تكه هاي نان تست و سينه ي مرغ گريل شده در برخي مواقع، درست مي شود. اين غذا جز دسته بندي غذاهاي سبك عربي قرار مي گيرد و براي شب ها، زماني كه اكثريت به صرف غذاهاي سبك دسته بندي مي شود. در درست كردن اين سالاد مي توان در تركيب سبزي هايش تغيير ايجاد كرد و در نهايت از سبزيجاتي كه دوست داريد در آن استفاده كنيد

مواد لازم سالاد فتوش:

نان پيتا: 3 عدد
پياز ريز خلالي شده: 1/2 پيمانه
كاهو: 1 عدد
زيتون نصف شده: 1/2 پيمانه
سير: 1 حبه درشت
خيار خرد شده: 1/2 پيمانه
پودر سماق: 1 قاشق سوپخوري
ليموترش: 2 عدد پر آب و درشت
نمك: به مقدار لازم
پيازچه: 3 شاخه
فلفل سياه: به مقدار لازم
جعفري خرد شده: 1 قاشق سوپخوري پر
روغن زيتون: به مقدار لازم
گوجه چيلي خرد شده: 3/4 پيمانه
طرز تهيه سالاد فتوش:

1. نان پيتا را به شكل مثلث هاي كوچك برش بزنيد و در سيني فر بچينيد. مقداري روغن زيتون روي تكه هاي نان بريزيد تا روي هر تكه كمي روغن زيتون باشد. فر را روي 200 درجه سانتي گراد روشن و گرم كنيد . نان هاي پيتاي برش خورده و به روغن زيتون آغشته شده را داخل فر روي طبقه وسط قرار دهيد و 5 تا 8 دقيقه زمان دهيد تا نان ها تُست و برشته شوند. بين پخت نان ها را خارج كنيد و برگردانيد تا دو طرف نان برشته گردد. نان هاي تست شده را كنار بگذاريد تا سرد شوند و در اين زمان به آماده كردن سالاد بپردازيد.

2. سير را با دستگاه خرد كننده سير له كنيد و در ظرفي بريزيد ( اگر دستگاه مخصوص نداريد با چاقو سير را ريز خرد كنيد).

3. آب ليموترش ها را اضافه كنيد. سماق تازه و تميز و خوش طعم را نيز اضافه نماييد. مواد را به خوبي مخلوط كنيد و نمك و فلفل را نيز اضافه نماييد.

4. پيازچه ها را خرد كنيد و به سس اضافه نماييد. دقت داشته باشيد فقط ساقه هاي سبز پيازچه را خرد كنيد و قسمت سفيد آن اصلا خرد نشود.

5. جعفري را ريز خرد كنيد و اضافه نماييد . قاشق سوپخوري پيمانه اندازه گيري را كاملا پر كنيد كه ميزان جعفري كم نباشد.

6. گوجه چيلي ها را از وسط نصف كنيد و به مواد اضافه نماييد. اگر از گوجه درشت استفاده مي كنيد آن را 8 قسمت كنيد و هر قسمت را نصف نماييد تا تكه ها درشت نباشد و با بقيه موارد هم مزه گردد.

7. پياز قرمز را خلالي ريز خرد كنيد . دقت داشته باشيد اندازه برش ها در ايجاد طعمي دلپذير در سالاد بسيار مهم است و اگر تكه هاي گوجه و پياز خيلي درشت باشد طعم سالاد را تحت تاثير قرار مي دهد.

8. زيتون را به دلخواه اضافه كنيد اگر طعم زيتون را دوست داريد به دلخواه از زيتون سياه يا سبز استفاده كنيد و مي توانيد مقدار آن را كمتر نيز بريزيد.

9. خيار ها را با پوست خرد كنيد. سايز خيار بايد متناسب با سايز ديگر سبزيجات سالاد باشد و مثلا كمي از گوجه ها بزرگتر خرد شود.

10. برگهاي كاهو را تميز بشوييد و بگذاريد آب آنها كاملا برود و سپس به قطعات درشت خرد كنيد. تركيبات سالاد فتوش ريز نيست و بايد درشت تر از سالادهاي ديگر خرد شود. از برگهاي تازه و خوش طعم كاهو استفاده كنيد. دقت داشته باشيد كاهو پيچ يا كاهوهاي ديگر مناسب سالاد فتوش نيست و بايد سالاد فتوش را با كاهو سنتي تهيه نماييد. نان هاي تُست شده پيتا را نيز خرد كنيد و روي كاهو ها بريزيد.

11. تمام مواد سالاد را با مايه زيرين آن كه تركيبات سس بود كاملا مخلوط نماييد. با دو چنگال بزرگ مواد را از زير به رو بياوريد و مخلوط كنيد و آنقدر اين كار را انجام دهيد تا تمام تركيبات سالاد با هم تركيب شده و روي تمام سبزيجات يك لايه از سس نيز نشسته باشد. سالاد فتوش در اينجا آماده سرو است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۱:۳۸ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

4. ساندويج شاورما| Shawarma Sandwich

 

از معروف ترين ساندويج ها و خوراك هاي عربي است كه در رستوران هاي لبناني مي توانيم بيشتر آن را پيدا كنيم. اين ساندويچ با نان عربي پيتا، درست مي شود. با استفاده از اين نان ها به راحتي مي توان ساندويج هاي لقمه درست كرد. شاورما كه در اصل معروف ترين ساندويج عربي است، به همراه سس تندو ارده خورده مي شود.

مواد لازم براي تهيه شاورماي مرغ:

سينه مرغ: 2 عدد
روغن زيتون: 2/1 ليوان
آبليمو: 2/1 ليوان
ادويه مخلوط: 1 قاشق غذاخوري
نمك و پودر فلفل قرمز: به مقدار لازم
ماست: 1 ليوان
كاهو خرد شده: 2 الي 3 برگ بزرگ
خيار شور خرد شده: 3 عدد
گوجه فرنگي: 1 عدد
مواد لازم براي سس شاورما:

ماست غليظ: 1 ليوان
ارده: 4 قاشق غذاخوري
پودر سير: 2 قاشق غذاخوري
نمك و فلفل: به مقدار لازم
مواد لازم براي تهيه نان شاورما:

آرد سفيد: 5 ليوان
خمير مايه: 1 و 2/1 قاشق غذاخوري
نمك: كمي
شكر: 2 قاشق غذاخوري
تخم مرغ: 2 عدد متوسط
آب: 1 و 3/1 ليوان
طرز تهيه ساندويچ شاورمي مرغ و سس مخصوص:

1. تمام مواد لازم براي نان را با هم مخلوط كرده با دست ورز دهيد تا خمير صاف و يكدستي بدست آيد. در صورتي كه خمير به دست چسبيد به آن كمي آرد اضافه كنيد. سپس روي خمير را پوشانده ،به مدت 1 ساعت در جاي گرمي قرار دهيد تا خمير ور بيايد و حجم آن تقريبا دو برابر شود.

2. نان ها را به 15 يا 20 قسمت مساوي تقسيم كرده،هر كدام را با وردنه به صورت نازك باز كرده سپس نان ها را روي صاج يا ماهي تابه نسوزي با حرارت متوسط بپزيد.

3. سينه مرغ را در ظرفي ريخته روغن زيتون، ماست، ادويه مخلوط، نمك و فلفل و آبليمو را به آن اضافه كرده با دست مخلوط را خوب هم بزنيد تا مواد جذب مرغ شود سپس ظرف را به مدت يك روز كامل در يخچال قرار دهيد .

4. مرغ را از يخچال خارج كرده،مقدار 50 گرم كره را در ماهيتابه نسوزي ريخته روي حرارت بگذاريد سپس سيني مرغ را در كره تفت دهيد تا روي آن طلايي رنگ شود.

5. مرغ را از روي حرارت برداشته به صورت خلال خرد كرده سپس آنها را در مقداري كرده تفت دهيد تا خلال هاي مرغ كمي سرخ شوند. ظرف را از روي حرارت برداشته كنار بگذاريد.

6. روي نان شاورما با قاشق كمي از مرغ بريزيد سپس كاهوي خلال شده، خيارشور خلال شده و گوجه فرنگي خلال شده را روي آن قرار دهيد.

7. تمام مواد سس را داخل ظرف بريزيد و آن را هم بزنيد.

8. سس را روي مرغ بريزيد و نان ها را به صورت رول پيچيده و دور آن فويل يا كاغذ ساندويچ (كاغذ روغني) بپيچيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۰:۵۳ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

3. زعتر پيتزا | man’oushe bi zaatar

 

زعتر پيتزا در واقع نوعي خوراكي سبك است كه بيشتر براي صبحانه مناسب مي باشد و با خمير مخصوص زعتر درست مي گردد، با اين خمير ها نان هاي كوچك و گرد درست مي شود و ميان اين نان ها انواع مواد غذايي به دلخواه قرار داده مي شود، در اغلب اين مواد گوجه فرنگي وجود دارد.

زعتر به دليل دندانه دندانه بودن اطرافش و پستي و بلندي روي نان و خمير آن به اين نام مشهور شده است و برگرفته از حكاكي هاي ( engraved ) كهن يافت شده در مناطق عرب نشين مي باشد.

مواد لازم براي تهيه نان زعتر:

ماست دو پيمانه
روغن چهار قاشق سوپخوري
آب نصف پيمانه
شكر و نمك از هر كدام يك قاشق چايخوري
روغن زيتون و آرد به ميزان لازم
مايه خميرفوري دو قاشق مرباخوري
پودر زعتر سه قاشق سوپخوري: كنجد يك قاشق سوپخوري، آويشن يك قاشق سوپخوري، زيره، پودر گردو، سماق و پودرپسته از هر كدام يك قاشق چايخوري و سبزيجات معطر يك قاشق مرباخوري.
طرزتهيه زعتر پيتزا:

1. ماست، روغن و آب را با هم مخلوط كرده و مايه خمير فوري، شكر، نمك و كمي آرد اضافه كرده و با قاشق هم مي‌زنيم.

2. سپس آرد را تا زماني مي‌ريزيم كه خمير نرمي به دست آيد و به دست نچسبد.

3. خمير را 10 دقيقه ورز داده و بعد در محيط آشپزخانه و با در بسته يك‌ساعت استراحت مي‌دهيم

4. سپس در سطح آردپاشي شده آن را به قطر نيم سانتي‌متر باز مي‌كنيم و به شكل دلخواه قالب زده و در سيني فر چرب شده مي‌چينيم.

5. روي خمير را با قلم‌مو روغن زيتون ماليده و پودر زعتر مي‌ريزيم و در فر با حرارت 200 درجه سانتي‌گراد به مدت 15 دقيقه قرار مي‌دهيم. نان زعتر آماده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۹:۲۳ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

2. سالاد تبوله| Tabbouleh Salad

 

يكي از سالادهاي لبناني عربي محبوب شكم دوستان در سراسر جهان و مخصوصا ايران، سالاد تبوله است. اين سالاد براي وعده ي شام به خاطر سبكي بسيارش بسسيار مناسب است و درآن از حبوباتي بلغور و جعفري استفاده مي شود. مواد تشكيل دهنده ي اين سالاد لبناني، جعفري ريز شده، نعناع، آبليمو، بلغور يخته شده، گوجه پوست كنده، پياز سفيد، ادويه اي لازم و مصرفي و روغن زيتون است. تبع اين سالاد سرد ات و پيشنهاد مي شود در كنار ادويه هاي گرمي چون فلفل سياه و قرمز سرو شود.

مواد لازم براي تهيه تبوله:

بلغور گندم: 2 پيمانه
آب جوش: 4 پيمانه
جعفري تازه: 3 پيمانه
نعناع تازه: ½ 1 پيمانه
پيازچه: 8 عدد
پياز كوچك قرمز: 2 عدد
خيار خرد شده بزرگ: 1 عدد
روغن زيتون: 3 قاشق غذاخوري
آب ليموترش تازه: ½ پيمانه
گوجه فرنگي كوچك: 2 عدد
كاهوي برگ برگ شده جهت تزئين: يك بوته كوچك
مواد لازم جهت تهيه سس تبوله:

خردل: 2 قاشق چايخوري
موسير: 1 عدد متوسط
روغن زيتون: ⅔ پيمانه
سركه انگور: ½ پيمانه
فلفل: 1 قاشق غذا خوري
نمك: 2 قاشق غذا خوري
طرز تهيه تبوله لبناني با سس مخصوص:


1. در يك كاسه متوسط، آب جوش و بلغور گندم را مي ريزيم و هم مي‎ زنيم. روي آن را مي پوشانيم و براي مدت 30 دقيقه كنار مي گذاريم. پس از نيم ساعت آن را آبكشي مي كنيم به طوري كه تمام آب آن گرفته شده و خشك شود.

2. تمام سبزيجات را مي شوييم و پس از خشك شدن آنها را ساطوري كرده، خرد مي كنيم. بلغور آب گرفته را دوباره در كاسه مي ريزيم و جعفري خرد شده، نعناي خرد شده، پيازچه خرد شده، پياز خرد شده، خيار رنده شده و آب ليمو را روي آن مي ريزيم.

3. سپس 3 قاشق غذا خوري روغن زيتون را به آنها اضافه مي كنيم. آنها را با نمك و فلفل مزه دار مي كنيم.

4. پوست موسير را مي گيريم و سپس آن را ريز خرد مي كنيم. در يك كاسه ديگر، موسير خرد شده، خردل، سركه و ½ قاشق چايخوري نمك را مي ريزيم و آنها را كاملاً مخلوط مي كنيم.

5. سپس باقي مانده روغن زيتون را به آهستگي و به طور مداوم و پيوسته به آن مي افزائيم و مرتباً با همزن دستي مخلوط مي كنيم تا كاملاً مواد حل شده و يكدست شوند. اين مواد را با كمي نمك و فلفل مزه دار مي كنيم.

6. چند برگ كاهو در يك ديس مي چينيم و سپس تبوله را روي آن به صورت كومه مي ريزيم.

7. سپس گوجه هاي كوچك را از وسط دو نيم كرده و آنها را روي تبوله مي ريزيم.

8. سپس ¼ پيمانه از سس را روي گوجه ها مي دهيم و كمي فلفل روي آن مي پاشيم و باقيمانده سس را در يك ظرف مناسب ريخته و هنگام سرو، سس را كنار آن مي گذاريم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۷:۳۸ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

انواع غذاي عربي؛ حمص خوشمزه و سالاد فتوش

كساني كه علاقمند به چشيدن غذاهاي متنوع و رستوران گردي هستند، حتما مي دانند كه كشورهاي عربي غذاهاي مختلف و خوش طعمي دارند و از تنوع غذايي زيادي برخوردارند.در همين راستا امروز ما قصد داريم چند نوع غذاي معروف عربي را به شما معرفي كنيم و طرز تهيه آن را آموزش دهيم.
برترين ها: كساني كه علاقمند به چشيدن غذاهاي متنوع و رستوران گردي هستند، حتما مي دانند كه كشورهاي عربي غذاهاي مختلف و خوش طعمي دارند و از تنوع غذايي زيادي برخوردارند.

آشنا شدن با غذاهاي محبوب كشور هاي عربي زمان زيادي مي طلبد اما در همين راستا امروز ما قصد داريم به لبنان، اين كشور غني از لحاظ تمدن و فرهنگ و هنر سفر كنيم و غذاهاي متنوعش را امتحان كنيم و تجربياتش را با شما در ميان بگذاريم.

1. حمص يا هوموس | Hummus

 

اين خوراك خوشمزه ي لبناني نوعي غذاي كرم مانند است كه با آرد نخود يا نخود، روغن كنجد و ادويه هاي مخصوص پخته مي شود ، اين خوراكي لذيذ كه نامش با نام لبنان عجين شده است رنگي نخودي يا سفيد دارد و نزد لبنانيان بسيار محبوب است، پيشنهاد مي كنيم اگر مسافر لبنان هستيد حتما طعم واقعي حمص را در اين كشور امتحان كنيد.

مواد لازم براي تهيه حمص:

نخود خام:۲۰۰ گرم
ارده كنجد: ۳ قاشق غذاخوري
روغن زيتون: ۳ قاشق غذاخوري
سير: ۱ حبه
ليموترش: ۱ الي ۲ عدد
نمك و فلفل به مقدار لازم
طرز تهيه حمص:

1. اول از همه بايد از شب قبل نخود رو خيس كنيم و چند بار هم آبش عوض كنيم تا هم نفخش بره و هم زودتر بپزه.

2. حالا نخود هايي كه خيس خورده بودن رو آبكش كرده و با حدود ۱ الي ۲ ليوان آب ميپزيمشون.

3. بعد از پخت نخود رو آبكش ميكنيم تا آب اضافيش بره، حدود ۱/۳ ليوان از آب نخود رو نگه ميداريم.

4. حالا نخود رو همراه يك حبه سيري كه داريم داخل غذا ساز ميريزيم تا به حالت پودري در بيان.

5. بعد داخل يه كاسه ديگه ارده، روغن زيتون، آب ليموترش، به مقدار كافي نمك و فلفل رو با قاشق خوب با هم مخلوط ميكنيم.

6. نخود و سير پودر شد رو بهش اضافه كرده و مواد رو خوب با هم مخلوط ميكنيم تا يكنواخت با هم مخلوط بشن در صورتي كه مخلوط خيلي خشك بود اون ۱/۳ پيمونه آب نخودي كه نگه داشتيم رو كم كم اضافه ميكنيم تا مخلوط يكم نرم تر بشه حتما لازم نبست همه آب رو بريزيم هر وقت كمي نرم شد كافيه. چون قراره مخلوط باز درون غذاساز بره تا كرمي بشه بنابراين بهتره خيلي سفت نباشه.

7. حالا مجددا مواد رو داخل غذاساز ميريزيم و چند پالس ميزنيم البته بايد حوصله به خرج بديم و گاهي مواد رو با قاشق زيرو رو كنيم و دوباره غذا ساز رو روشن كنيم تا حمص كرمي و يكنواخت و خوشرنگمون درست بشه.

8. حالا حمص ما حاضره و كافييه داخل ظرف سرومون بريزيم و كمي روغن زيتون هم روش بريزيم.


2. سالاد تبوله| Tabbouleh Salad

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۶:۰۰ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

خوراك ميگو با سس سويا؛ اين غذاي خوش عطر

اين موجودات خوشمزه بوي بدي نمي‌دن، ولي خيلي‌ها از بوي زهم ميگو هميشه شكايت مي‌كنند و يكي از دلايلي كه اين غذا‌هاي مفيد را توي جدول هفتگي غذايشون جا نمي‌دن همينه، در اين مطلب به شما يك روش جديد ياد ميديم كه بوي ميگو رو كامل ميگيره با ما همراه باشيد.
برترين ها: براي من كه عاشق ميگو و ماهي هستم اين موجودات خوشمزه بوي بدي نمي دن ولي خيلي ها از بوي زهم ميگو هميشه شكايت مي كنند و يكي از دلايلي كه اين غذاهاي مفيد را توي جدول هفتگي غذايشون جا نمي دن همينه، در اين مطلب به شما يك روش جديد ياد ميديم كه بوي ميگو رو كامل ميگيره با ما همراه باشيد.


در صورت پخش نشدن ويدئو بر روي تصوير زير كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۴:۳۵ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)

طرز تهيه كمپير؛ سيب زميني سرخ كرده با پوست و پنير و ژامبون

شايد پس از تهيه سيب زميني سرخ كرده با پوست و پنير و ژامبون اين پيش غذاي لذيذ، آن را در فهرست محبوب‌ترين غذاهايتان قرار دهيد. در اين مطلب طرز تهيه آن را به شما آموزش ميدهيم. با ما در ادامه همراه باشيد.
وب‌سايت نمناك: شايد پس از تهيه سيب زميني سرخ كرده با پوست و پنير و ژامبون اين پيش غذاي لذيذ، آن را در فهرست محبوب‌ترين غذاهايتان قرار دهيد. در اين مطلب طرز تهيه آن را به شما آموزش ميدهيم. با ما در ادامه همراه باشيد.

مواد لازم:


سيب زميني متوسط: 6 عددسيب زميني سرخ كرده با پوست
روغن زيتون
روغن كانولا
نمك و فلفل
ژامبون:6 برش نازك
پنير رنده شده چدار:150 گرم
خامه ترش:نصف پيمانه
پيازچه:ريز خرد شود

طرز تهيه:

1. ابتدا سيب زميني ها را خوب بشوييد و آن ها را با هر روشي كه دوست داريد (فر يا مايكروويو) بپزيد. اگر مي خواهيد با فر بپزيد روي سيب زميني ها را روغن زيتون بماليد و آن ها را درون فر به مدت يك ساعت با حرارت 400 درجه فارنهايت قرار دهيد تا درون آن ها خوب پخته شود و اگر از مايكروويو استفاده مي كنيد روي آن ها را روغن زيتون بماليد وهر سيب زميني را روي حداكثر حرارت به مدت 5 دقيقه بپزيد.

2. همزمان با پختن سيب زميني ها، قطعات ژامبون را درون يك تابه با مقداري روغن، روي حرارت متوسط به مدت 10 دقيقه يا تا زماني كه ترد شوند حرارت دهيد. با استفاده از دستمال خشك كن آشپزخانه روغن هاي اضافي ژامبون را بگيريد، سپس آن ها را خرد كنيد.

3. سيب زميني ها را از درون فر خارج كرده و بگذاريد به اندازه كافي خنك شوند، سپس آن ها را از درازا به دو قسمت تقسيم كنيد و با استفاده از قاشق درونشان را تا نيم سانتي متر مانده به پوست خارج كنيد.

4. درجه فر را تا 450 درجه فارنهايت افزايش داده و بيرون و درون سيب زميني ها را روغن كانولا بماليد و و به مقدار لازم روي آن ها نمك بپاشيد وهر طرف آن ها را به مدت 10 دقيقه درون فر حرارت دهيد سپس آن ها را از فر خارج كرده و بگذاريد كمي خنك شوند.

5. سيب زميني ها را روي شبكه سيمي فر قرارداده و درون آن ها را فلفل و پنير چدار و ژامبون سرخ كرده بريزيد و آن ها را 2 دقيقه ديگر يا تا زماني كه پنير آن ها ذوب شود حرارت دهيد.

6. سيب زميني ها را از فر خارج كرده و آن ها را درون ظرفي كه از قبل آماده كرده ايد قرار داده و روي هر كدام از آن ها، مقداري خامه ترش بريزيد سپس روي خامه ها را به عنوان لايه آخر، مقداري پيازچه قرار دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۳:۰۴ توسط:زهرا علي خوش موضوع: نظرات (0)